Sak 1: Godkjenning av saksliste
Godkjent
Sak 2: Godkjenning av referat (fra forrige møte)
Godkjent
Sak 3: Saker til/fra driftsområdene Øvre og Gaustad
Øvre Blindern:
- Rune Greaker har fått inn to saker via CIM-systemet: 1. Vurdere om trapperom definert som nødutgang i Eilert Sundts hus kan åpnes for ordinær daglig bruk; 2. EA sørger for etablering av nødåpnere i aktuelle rømningsveier. Erfaring viser at ansatte og studenter ikke bruker de grønne åpningsboksene når dørene laser seg.
- Oppsummering: RG inviterer TVS, MW og INB til befaring sammen med UiOs sikkerhetsrådgiver for å sjekke ut disse to sakene.
- Innvendig og utvendig vindusvask i HHH og ES etter 17. mai. Informasjon fra husøkonomen sendes ansatte i god tid.
- De verste/styggeste punkterte vinduene i de nederste etasjene i ES skal skiftes ut ila 2017. RG sjekker opp om dette stemmer mtp den store oppussingen som skal foregå i ES i perioden 2018-2019.
- Forvirring rundt bruk av bukker i UiOs bygninger. Alle bukker ble plutselig fjernet fra UiOs bygg med den begrunnelse at det var reklame og at de sto i veien for svaksynte og blokkerte rømningsveier. Avis- og tidsskriftstativ kan stå inntil vegger. TVS følger opp mtp hva som gjelder for bukker som informerer om arrangement for ansatte og studenter.
- Ved strømbrudd som ikke er planlagt: Betjentene foretar ikke automatisk befaring i de aktuelle områdene. Husk å melde i fra til områdeleder når strømbrudd har oppstått, slik at betjentene kan sjekke årsak og konsekvenser av strømbruddet.
Gaustad:
- Orientering om oppfølging av dårlig inneklima og stengte kontorer i Harald Schjeldrups hus. Forholdene skal nå være utbedret og brukerne fornøyd.
- Brann- og rømningsøvelse er gjennomført i HSH. Etasjeansvarlige gjorde en god job og brukte alternative rømningsveier.
- Problemer med å lukke vinduene i bygget. Statsbyggs ansvar, og områdeleder er staid i kontakt med Statsbygg om forholdene.
- Studentarealene i Forskningsveien 3B, 2., 3. og 4. etg: Støy pga manglende isolasjon. Forbedring vil koste en halv million, og spørsmålet er nå hvem som evt skal betale dette.
Sak 4: Studentrelaterte saker
De nye stolene på lesesalen i ES er gode å sitte på. TVS beklager at flere av stolene allerede er ødelagt. Fakultetet har en pågående klagesak overfor EFG HovDokka. TVS er kontaktperson overfor EFG HovDokka.
Sak 5: ROS-analyse på fakultetet
TVS orienterte om at risiko- og sårbarhetsanalyse er gjennomført på fakultetet og at beredskapsplanen skal oppdateres i tråd med ROS-analysen.
Sak 6: HMS-avvik ved UiO
TVS gjennomgikk UiOs avvikssystem i møtet. Viktig for ansatte og studenter å vite hvilke saker som skal meldes inn via de ulike systemene.
Sak 7: Opprettelse av brukerutvalg oppussing Eilert Sundts hus (og øvrig areal)
I henhold til UiOs masterplan skal Eilert Sundts hus pusses opp i perioden 2018-2019. Fakultetet har opprettet et brukerutvalg bestående av kontorsjefer ved de aktuelle enhetene, lokalt hovedverneombud, tjenestemannsrepresentant, studentrepresentant, Mari Anne Ramstad og Tone Vold-Sarnes (leder). Første møte i utvalget finner sted 8. mars.
Sak 8: Saker fra UiOs sentrale arbeidsmiljøutvalg (AMU)
Referat fra forrige møte i AMU, november 2016.
Sak 9: Saker fra læringsmiljøkontakten
Ingen saker.
Sak 10: Orientering om aktuelle saker fra LHVO
- Valg av nytt lokalt hovedverneombud for 2017 og 2018 er gjennomført: Matthew Whiting.
- Mohamed Abdulhamid Hazza er valgt som arbeidstakerrepresentant, Frøydis Gjerpe Bekkedal valgt til vara.
- Innkjøp av varmeovner: Vifteovner forbudt! Radiatorfylte oljeovner anbefales. Eiendomsavdelingen skal kontaktes når kontorer er kalde/varme.
Sak 11: Eventuelt
Ingen saker.
Sak 12: Møteplan 2017: 9. mai, 19. september og 7. november