English version of this page

Tidligere disputaser ved ARENA

Disputas: Trym Nohr Fjørtoft

Tid og sted: 7. okt. 2022 kl. 10:15, Auditorium 7, Eilert Sundts hus

Master i statsvitenskap Trym Nohr Fjørtoft ved ARENA Senter for europaforskning og Institutt for statsvitenskap forsvarte sin avhandling for graden ph.d.: Borders of Technocracy. Expertise, democracy, and the legitimacy of unelected bodies.

Disputas: Anke Stefanie Schwarzkopf

Tid og sted: 12. mai 2022 kl. 13:15, Auditorium 1, Eilert Sundts hus

Master i internasjonale og europeiske relasjoner Anke Stefanie Schwarzkopf ved ARENA Senter for europaforskning og Institutt for statsvitenskap forsvarte sin avhandling for graden ph.d.Values versus interests? The EU’s approach to multilateral negotiations at the United Nations.

Disputas: Claire Godet

Tid og sted: 22. apr. 2022 kl. 13:15, Zoom

Master i europeisk politikk Claire Godet ved ARENA Senter for europaforskning og Institutt for statsvitenskap forsvarte sin avhandling for graden ph.d.: Understanding the Legitimation of Controversial Institutions: Stakeholder Critique and Legitimation of the EU Emissions Trading Scheme (ETS).

Disputas: Stine Hesstvedt

Tid og sted: 15. jan. 2021 kl. 10:30, Zoom

Master i statsvitenskap Stine Hesstvedt ved ARENA Senter for europaforskning og Institutt for sosiolig og samfunnsgeografi forsvarte sin avhandling for graden ph.d.: The Politics of Expert Advice: A Study of Governments’ Use of Policy Advisory Commissions in Norway, 1972-2018.

Disputas: Helena Seibicke

Tid og sted: 15. okt. 2020 kl. 12:15, Zoom

Master i politisk strategi og kommunikasjon Helena Seibicke ved ARENA Senter for europaforskning forsvarte sin avhandling for graden ph.d.: Between Expertisation and Advocacy? The European Women’s Lobby, Gender Expertise and EU Governance.

Disputas: Johanne D. Saltnes

Tid og sted: 28. mar. 2019 kl. 12:15, Gamle festsal, Domus Academica

M.A. Johanne D. Saltnes ved ARENA Senter for europaforskning og Institutt for statsvitenskap forsvarte sin avhandling for graden ph.d.: Norm collision in the European Union’s external policies. EU development policy revisited.

Disputas: Johanna Strikwerda

Tid og sted: 24. jan. 2019 kl. 10:15, Auditorium 14, Domus Bibliotheca

M.A. Johanna Strikwerda ved ARENA Senter for europaforskning og Institutt for statsvitenskap forsvarte sin avhandling for graden ph.d.: Integration in the European Union’s field of defence and security.

Disputas: Nina Merethe Vestlund

Tid og sted: 3. sep. 2015 kl. 13:15, Auditorium 2, Eilert Sundts hus

Master i statsvitenskap Nina Merethe Vestlund ved ARENA Senter for europaforskning forsvarte sin avhandling for graden ph.d.: Between Centralization and Decentralization. Decision behaviour in the EU’s multilevel administrative system.

Disputas: Guri Rosén

Tid og sted: 15. jan. 2015 kl. 13:15, Auditorium 2, Eilert Sundts hus

Master i statsvitenskap Guri Rosén ved ARENA Senter for europaforskning forsvarte sin avhandling for graden ph.d.: Striving for Influence. The European Parliament in EU Foreign Policy.

Disputas: Christer Gulbrandsen

Tid og sted: 27. sep. 2012 kl. 12:30, Auditorium 14, Domus Bibliotheca

Master i statsvitenskap Christer Gulbrandsen ved ARENA Senter for europaforskning forsvarte sin avhandling for graden ph.d.: Europeanization in a global context - A study of a national maritime safety agency's work with global and European rules.

Publisert 9. apr. 2024 19:08 - Sist endret 24. juni 2024 15:04