English version of this page

Bli med i et inspirerende forskningsmiljø

ARENA utlyser årlig studentstipend til masterstudenter som skriver om EU-relaterte temaer. Årets søknadsfrist er like rundt hjørnet, og her forteller våre tidligere studenter hvorfor du bør søke.

Linn Tomasdotter, Kjersti Nørgaard og Veronica Thun på Festningen restaurant i anledning ARENAs sommerfest

Gjennom studentstipendet gis ambisiøse studenter en mulighet til å bli del av et sterkt faglig fellesskap. Fjorårets studenter på ARENA, Veronica Thun, Kjersti Varpe Nørgaard og Linn Tomasdotter anbefaler ordningen på det sterkeste.

Under veiledning av ARENA-forskere skrev de masteroppgavene sine om velferdsmigrasjon, statsborgerskapsbegrepet i EU og europeisering av norsk innovasjonspolitikk.

Faglig inspirasjon

Først og fremst trekker studentene fram det faglige utbyttet ved å ha sin daglige skriveøkt på et senter som ARENA. De er enige om at det å være del av og lære i et anerkjent forskningsmiljø er en økt kilde til informasjon og inspirasjon.

«Det var virkelig inspirerende å se hvordan forskerne på ARENA brenner for det de holder på med», sier Kjersti. Hun legger til at det var fint å få bekreftet at flere bryr seg om det temaet man skriver oppgave om.

«Muligheten for å få oppgaven publisert i ARENAs rapportserie, slik at den når ut til flere, var også veldig tiltrekkende», sier Veronica.

Slipper kamp om lesesalsplass

«Det å ha en kontorplass med egen PC og hyller overalt er selvsagt en stor fordel, så man slipper å slåss om lesesalsplasser på Blindern», legger hun til. Studentene får også et stipend på kr. 25.000.

Som student ved ARENA må du være tatt opp til et masterprogram innenfor et relevant fagområde og ha en veileder eller biveileder ved senteret. Det anbefales at du tar kontakt med en av våre forskere for å avklare veiledningsforholdet i forkant av søknadsfristen.

En oversikt over tidligere studentprosjekter ved ARENA finner du her.

Er du interessert i å søke? Fristen er 20. september, les mer om ordningen her.

Publisert 10. sep. 2015 09:56 - Sist endret 28. apr. 2024 20:00