Schweigaardforelesningen 2018

Geir Axelsen, administrerende direktør i Statistisk sentralbyrå, skal holde årets Schweigaardforelesning til samfunnsøkonomistudentene.

Tittel for forelesningen er Erfaringer etter Norges møter med oljeprisfall. Presentasjonen finner du her.

Arrangementet er åpent for alle.

Om Schweigaardforelesningen

Schweigaardforelesningen har en lang tradisjon ved Økonomisk institutt. Hensikten med forelesningen er å inspirere våre studenter ved å invitere en tidligere student til å snakke om et tema tilknyttet sitt arbeid. Vedkommende deler også noen ord om hvordan man har benyttet de kunnskaper man har ervervet gjennom studiene i karrieren.

Forelesningen er oppkalt etter A. M. Schweigaard fordi han kombinerte fag og praktisk virke på en eksemplarisk måte. På listen over tidligere foredragsholdere har vi blant annet hatt Kåre Willoch, Jens Stoltenberg, Eivind Reiten, Svein Gjedrem, Øystein Olsen, Rune Bjerke, Marianne Andreassen, Øystein Dørum og Ida Wolden Bache.

Økonomisk institutt

Publisert 13. aug. 2018 10:23 - Sist endret 11. juni 2024 13:01