Schweigaardforelesningen 2016

Amund Holmsen, ekspedisjonssjef i Økonomiavdelingen i Finansdepartementet vil holde årets Schweigaardforelesning for samfunnsøkonomistudenter.

Amund Holmsen. Bilde: Privat.

Schweigaardforelesningen er en tradisjon ved Økonomisk institutt. Hensikten med forelesningen er å inspirere våre studenter ved semesterstart, ved å invitere en tidligere student til å snakke om et tema knyttet til sitt arbeid, og gjerne noen ord om hvordan vedkommende har benyttet de kunnskaper han eller hun har ervervet gjennom studiene i karrieren.

I år vil Amund Holmsen, ekspedisjonssjef i Økonomiavdelingen i Finansdepartementet, tale til våre studenter.

Tema for forelesningen: "Kan vi styre Norge med økonomisk teori? Om bruk av faget i den økonomiske politikken."

Arrangementet er åpent for alle.

Om Schweigaardforelesningen

Vi har oppkalt forelesningen etter A. M. Schweigaard fordi han kombinerte fag og praktisk virke på en eksemplarisk måte. På listen over tidligere foredragsholdere har vi blant annet hatt Kåre Willoch, Jens Stoltenberg, Eivind Reiten, Svein Gjedrem, Øystein Olsen, Stein Reegård, Rune Bjerke, Marianne Andreassen og Øystein Dørum.

Publisert 29. mai 2018 11:20 - Sist endret 11. juni 2024 13:01