Schweigaardforelesningen 2017

Ida Wolden Bache, direktør i pengepolitikk (PPO) i Norges Bank, skal holde årets Schweigaardforelesning for samfunnsøkonomistudentene.

Schweigaardforelesningen har en lang tradisjon ved Økonomisk institutt. Hensikten med forelesningen er å inspirere våre studenter ved semesterstart ved å invitere en tidligere student til å snakke om et tema tilknyttet sitt arbeid. Vedkommende deler også noen ord om hvordan man har benyttet de kunnskaper man har ervervet gjennom studiene, i karrieren.

I år skal Ida Wolden Bache, direktør for pengepolitikk (PPO) i Norges Bank, tale til våre studenter.

Tema for forelesningen er "Pengepolitikk og Mr. Robot".

Arrangementet er åpent for alle.

Om Schweigaardforelesningen

Forelesningen er oppkalt etter A. M. Schweigaard fordi han kombinerte fag og praktisk virke på en eksemplarisk måte. På listen over tidligere foredragsholdere har vi blant annet hatt Kåre Willoch, Jens Stoltenberg, Eivind Reiten, Svein Gjedrem, Øystein Olsen, Stein Reegård, Rune Bjerke, Marianne Andreassen og Øystein Dørum.

Publisert 29. mai 2018 11:20 - Sist endret 11. juni 2024 12:57