English version of this page

Andre arrangementer

Kommende

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, auditorium 1

Tema: Negative demokratitrender og sikkerhetspolitiske utfordringer anno 2024

Tid og sted: , Room 1249

Tidligere

Tid og sted: , Blindern Campus, University of Oslo

University of Oslo and EITM Europe are inviting PhD-students and junior faculty to our 2024 Summer Institute «The Foundations of Representative Democracy and its Challenges».

Tid og sted: , Auditorium 1, Eilert Sundts hus

The Department of Economics is hosting a graduation ceremony, the 13th of June. This ceremony is for the students who have handed in their thesis autumn 2023 or spring 2024.

Tid og sted: , Seminarrom 750, Eilert Sundts hus (B-blokka)

The ongoing Young CAS project on Democracy's Reach in India is organizing a series of workshops on Indian politics.

Tid og sted: , HSH, Auditorium 2

Filmvisning av Den siste våren (2022). Samtale med regissør Fransisca Eliassen før og etter filmen.

Tid og sted: , Eilert Sundts, aud. 4

Ønsker du å lære mer om og bli kjent med din kompetanse som stats- og samfunnsviter? Få erfare hvordan det er å jobbe prosjektbasert i grupper for å svare på reelle problemstillinger og løse aktuelle oppgaver bestemt av en arbeidsgiver?

Tid og sted: , Blå, Brenneriveien 9c, Oslo, Norway

I mars blir havøkonomien tema på Litteratur på Blå når Kristin Asdal, Tone Huse, Ellen Krefting og Kaja Lønne Fjærtoft møtes til samtale med utgangspunkt i Asdal og Huses aktuelle bok, Nature-Made Economy.

Tid og sted: , Digitalt og på Litteraturhuset

Ja, psykoterapi virker! - men hvordan virker det og hvordan skal vi best tilrettelegge for god psykisk helsehjelp?

Tid og sted: , TIK Centre for Technology, Innovation and Culture, Moltke Moes vei 31, Eilert Sundts hus, 10. etg.

On the occasion of Kristin Asdal and Tone Huse’s new book with MIT Press, Nature-Made Economy: Cod, Capital and the Great Economization of the Ocean, TIK is hosting a launch and lounge seminar.

Tid og sted: , Domus Bibliotheca, Karl Johans gate 47

Økonomisk institutt og Norwegian Fiscal Studies (NFS) inviterer til frokostmøte om Statsbudsjettet 2024. Arrangementet er åpent for alle og det blir servert kaffe og boller.

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, Aud. 1 og 2

I anledning at studieprogrammene Internasjonale studier, Offentlig administrasjon og ledelse og Peace and Conflict studies fyller 20 år i år, inviterer Institutt for statsvitenskap våre alumner, nåværende studenter, ansatte og venner for å feire sammen med oss.

Vi fortsetter jubileumshøsten med INTER den 19.september og OFFADM den 21.september!

Tid og sted: , Auditorium 1, Eilert Sundts hus

Lurer du på hvordan metodekunnskapene og -ferdighetene du utvikler i statsvitenskapsstudiet kan brukes i arbeidslivet, og vil du vite mer om hva slags metodekompetanse ulike virksomheter har behov for nå og i fremtiden?

Tid og sted: , Blindern Campus, University of Oslo

University of Oslo and EITM Europe are inviting PhD-students and junior faculty to our 2023 Summer Institute «Testing Empirical Implications of Theoretical Models of Parliamentary Politics and Populism».

Tid og sted: , Seminar Room 3, Sophus Bugges Hus and online

John Erik Fossum and Jarle Trondal offer the PhD course ‘A differentiated Europe and its implications’.

Extended deadline: 14 May 2023.

Tid og sted: , Eilert Sundts hus, blokk B, Meeting room 1249

At this weeks innovation lunch, Professor Emeritus Jan Fagerberg will give a talk which reflects work in progress on a chapter for Oxford Handbook on Greening of Economic Development.

Tid og sted: , Aud. 2, Eilert Sundts hus

Public lecture with Professor Rogers Brubaker

Tid og sted: , The meeting room at the Centre for European Law & Zoom

Professor Urška Sadl (EUI) will present an article she recently co-authored with Dr Lucía López Zurita (KU), Stein Arne Brekke (EUI) and Daniel Naurin (ARENA).

Tid og sted: , Eilert Sundts, aud. 3

Lurer du på hvordan livet som studentpraktikant på en norsk utenriksstasjon er? Ønsker du tips og triks til hvordan skille deg ut i søknadsprosessen? Eller vil du vite hvordan du som statsvitenskapsstudent får bruk for ferdighetene dine i praksis?

Tid og sted: , U1, Eilert Sundts hus

Opplysning eller underholdning?

Har du en skrivespire i deg og interesserer du deg for politikk? Kanskje ønsker du å kombinere politikk- og samfunnsforståelse med gode skriveferdigheter i jobb etter studier? Tirsdag 21. mars inviterer ALU til panelsamtale om politisk journalistikk!

Tid og sted: , Professorboligen

Christian Joerges presents his book Conflict and Transformation, with comments from Inger Johanne Sand and John Erik Fossum.

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Hva snakker vi egentlig om når vi snakker om forskningskommunikasjon – og hva bør vi snakke om?

Tid og sted: , SPIRAL, Université Liège Cité, Liège, Belgium

Seminar on "the good economy" at SPIRAL, Liège Université Cité

Tid og sted: , https://bit.ly/3gyzizq

Professor Fulvio Castellacci participates in a hybrid seminar arranged by the Centre for Development Studies, Thiruvananthapuram, Kerala.