Prisutdeling: Våg å vite 2014

Våg å vite-prisene tildeles fire masterstudenter ved SV-fakultetet for oppgaver som utfordrer etablerte sannheter og som er av høy kvalitet. Det blir kanapeer, drikke og minikonsert med bandet "Lady Moscow".

I forbindelse med feiringen av SV-fakultetets 50-årsjubileum i 2013 fikk fakultetet 200 000 kroner i gave fra universitetsledelsen. Ledelsen ved SV-fakultetet syntes den beste anvendelsen av pengene var å opprette en årlig pris Våg å vite-pris. Prisen skal gå til masterstudenter fra fire ulike fagområder ved fakultetet og deles i første omgang ut i fem år.

10 000 kroner for å våge

Prisen utdeles i år for første gang og vinnerne får 10 000 kroner hver. Kriteriene for å vinne Våg å vite-prisen er å ha levert en  masteroppgave, som i tillegg til å ha høy faglig kvalitet også utfordrer etablerte sannheter i samfunnet.

Dette er i tråd med SV- fakultetet motto: " Våg å vite", som er hentet fra filosofen Immanuel Kant og som gikk av med seieren i SV-fakultetet mottokonkurranse i forbindelse med jubileet. Det var daværende masterstudent i sosiologi Erik F. Rasmussen, som vant mottokonkurransen under jubileet.

Dekan Fanny Duckert ønsker velkommen.

Prorektor Ragnhild Hennum deler ut prisene til vinnerne

Vinnerne får anledning til å takke

"Lady Moscow" spiller og det blir kanapeer og drikke

Prisutdelingen foregår i foajeen i Eilert Sundts hus, rett innenfor glassdøren mellom SV- infosenter og korridoren til aud 1-5.

Publisert 4. des. 2014 14:31 - Sist endret 26. juni 2024 19:35