Rutine for komiteopprettelse

  • Veileder(e) sender inn komiteforslag til enhetene- senest to uker etter kandidat har levert. Forslag kan med fordel også sendes inn i forkant av innlevering.  
  • Enhetene innhenter habilitetsskjemaer i tråd med fakultetets retningslinjer. 
  • Habilitetsreglene i forvaltningslovens § 6 gjelder for komiteens medlemmer.
  • Betinget at det ikke foreligger særskilte utfordringer med habilitet, fremmes forslaget for fakultetet.  
  • Forslaget sendes på vegne ph.d.-leder
  • Avhandlingen sendes ut til komite, når komiteen er godkjent og oppnevnt av fakultetet. 
  • Regler for sammensetning av komite finner du her.
  • Habilitetsskjema - norsk
  • Habilitetsskjema - engelsk 

Mal til komiteforslag

Denne informasjonen bør forslag til bedømmingskomité inneholde:

  • Navn på kandidat
  • Navn på veileder(e)
  • Tittel på avhandling
  • Planlagt innleveringstidspunkt
  • Kort omtale: Avhandlingen omfatter en innledning og følgende artikler.
  • 1.opponent: Kort begrunnelse, samt kontaktinformasjon.
  • 2.opponent: Kort begrunnelse, samt kontaktinformasjon.
  • 3. opponent: Koordinator av komiteen.
Publisert 11. feb. 2022 14:51 - Sist endret 14. juni 2024 10:08