Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi fordømmer på det sterkeste Russlands invasjon i Ukraina

Vi er både sinte og fortvilet over situasjonen. ISS har aktive forskningssamarbeid med universitetene i Kyiv, Odessa og Kharkiv og forskere fra det ukrainske vitenskapsakademiet.

Bukett av krysanthemum. Gule og blå blomster.

Illustrasjonsfoto: Colourbox

Våre tanker går særlig til våre kolleger og studentene ved disse universitetene. Vi er nå dypt bekymret for deres sikkerhet og for fremtiden til de som ønsker demokrati og fri kunnskapsutvikling i Ukraina.

The Department of Sociology and Human Geography at the University of Oslo strongly condemns Russia’s invasion of Ukraine. We are angry and upset about the situation. The department has active research collaborations with the universities in Kyiv, Odessa and Kharkiv and scholars from the Ukrainian Academy of Sciences. Our thoughts go in particular to our colleagues and the students of these universities. We are now deeply concerned about their security and for the future of those who want democracy and free development of knowledge in Ukraine.

Publisert 28. feb. 2022 10:09 - Sist endret 9. sep. 2023 14:01