Programråd for samfunnsgeografi

03. mars 2010, kl. 10.15 - 12.00, Instituttstyrerommet (221) i Harriet Holters hus
SAK 1
Saksnr. 11/10
Godkjenning av innkalling og dagsorden
Vedtaksforslag:

Innkalling og dagsorden godkjennes.

SAK 2
Saksnr. 12/10
Godkjenning av protokoll møte 27.01.2010

Protokollen godkjennes.

Protokoll fra programrådsmøte 27. januar 2010

Ordinære saker

V-SAK 1
Saksnr. 13/10
Studiekvalitetsrapport for ISS 2009

Studiekvalitetsrapporten vedtas.

Utkast til studiekvalitetsrapport for ISS 2009

V-SAK 2
Saksnr. 14/10
Nytt obligatorisk emne -SGO1003 Innføring i samfunnsgeografi for samfunnsgeografer
Vedtaksforslag:

Det opprettes et nytt obligatorisk innføringsemne i samfunnsgeografi som kun tilbys studenter med opptak på bachelorprorammet: SGO1003 Innføring i samfunnsgeografi (for samfunnsgeografer). Emnet skal ha felles forelesninger med SGO1001 Innføring i samfunnsgeografi, men har egne seminarer forbeholdt programstudenter. Emnet undervises kun i høstsemestre.

Saksutredning: SGO1003 Innføring i samfunnsgeografi for samfunnsgeografer

V-SAK 3
Saksnr. 15/10
Emneansvar høsten 2010
Vedtaksforslag:

Den foreslåtte fordelingen av emneansvar vedtas.

Forslag: Fordeling av emneansvar høsten 2010

Diskusjonssaker

D-SAK 1
Saksnr. 16/10
Omgjøring av stipendiat stillinger til post. doc. stillinger

Kunnskapsdepartementet har åpnet for at stipendiatstillinger kan omgjøres til post.doc stillinger. Enhetene må selv betale ekstrakostnadene, men netto er ikke de så store. Samfunnsgeografi har i dag ingen internt finansierte post. doc stilinger. Spørsmålet er om vi ønsker det? Det vil bety en tilsvarende reduksjon i antall stipendiater.

D-SAK 2
Saksnr. 17/10
Opptak til ph.d.-programmet i samfunnsvitenskap – samfunnsgeografi

I studieplanen for forskerutdanningen heter det at adgang til studiet krever mastergrad i samfunnsgeografi eller tilsvarende utdanning. ”Tilsvarende utdanning” er imidlertid en relativ upresis formulering, og det er ikke gitt hvilke type utdanningsforløp som her kan defineres inn. Vi ønsker derfor en diskusjon rundt dette temaet for å få etablert noen kriterier for hva vi forstår med ”tilsvarende utdanning.”

D-SAK 3 EVENTUELT
Publisert 29. sep. 2010 16:08 - Sist endret 28. sep. 2023 10:10