Programrådsmøte i samfunnsgeografi

Programrådsmøte i samfunnsgeografi 11. mars kl. 10.15-12.00, Harriet Holters hus, rom 241.

Saksliste

Sak 1 (11/2015) Godkjenning av innkalling og dagsorden

Vedtaksforslag: Innkalling og dagsorden godkjennes.

Sak 2 (12/2015) Godkjenning av protokoll fra møte 11.02.2015

Protokoll fra møte i programrådet 11.02.15

Vedtaksforslag: Protokollen godkjennes.

VEDTAKSSAKER

Sak 3 (13/2015) Sensorveiledning

Kunnskapsdepartementet har innført regler om at klagesensur skal være blind. Dette har medført at det i noen tilfelle er store sprik mellom ordinær sensur og klagesensur. Vi må diskutere forslag som gir større grad av samsvar mellom de to sensurene. Pålegg om sensorveiledning er ett mulig tiltak. Et annet mulig tiltak er at det settes opp to komiteer i forkant av hver eksamen og at en sørger for å ha personer som kjenner emnene godt i begge komiteer.  Det bør diskuteres mulige andre tiltak.

Forslag til vedtak:

Det skal utarbeides sensorveiledning til eksamen i alle ordinære emner. Emneansvarlig er ansvarlig for å utarbeide veiledningen.

DISKUSJONSSAKER

Sak 4 (14/2015) Vekting av skole- og hjemmeeksamen for SGO1910

Studentene har signalisert at de ikke er fornøyd med vektingen mellom emneoppgave og skoleeksamen. Studentrepresentantene legger frem forsalg i møtet.

Sak 4 (15/2015) Elektronisk innlevering av masteroppgaver

Studentrepresentantene legger frem saken.

ORIENTERINGSSAKER

Sak 6 (16/2015) Emneansvarlige H15, samt pensumfrist for H15

Her finner dere oversikt over emneansvarlige H15, og en tentativ oversikt for V16.

Husk at større endringer i emnebeskrivelse eller eksamensbeskrivelse, må vedtas på programrådsmøtet 7. april. Forslag til endringer må sendes Maren senest en uke før møtet.

Pensumfrist er 7. april, og pensum derfor vedtas på programrådsmøtet 8. april. Pensumlister med endringer sendes Maren innen 27. mars (før påske) - husk å markere pensum som skal ut med rød skrift, pensum som skal inn med grønn skrift. Er pensum uendret, så gi beskjed også om dette (innen fristen).

EVENTUELT

Publisert 3. mars 2015 16:01 - Sist endret 20. juli 2023 16:32