Programråd i sosiologi

07. mai 2008, kl. 11.00 - 12.00, 221, Harriet Holters hus
SAK 1
Saksnr. 14/08
Godkjenning av saksliste og referat fra forrige møte, eventuelle spørsmål om inhabilitet i saker som skal behandles.

SAK 2
Saksnr. 15/08
Teorifordypninger Høst 2008

Undervisningsleder orienterer i møtet. Fra og med høsten 2008 gjøres teorifordypningene om til ett felles kurs med fire ulike seminargrupper. På den måten blir det enklere å variere teorifordypningstemaer fra semester til semester. De fire seminargruppene høsten 2008 vil være:

1. Organisasjoner: handlingsbetingelser, makt og strategi
Emneansvarlige: Fredrik Engelstad og Trygve Gulbrandsen

2. Teoretiske perspektiver i kulturstudier
Emneansvarlig: Ketil Skogen

3. Bourdieu, Foucault, Habermas og kjønn
Emneansvarlig: Catrine Holst

4. Klasse og ulikhet - sentrale debatter.
Emneansvarlig: Marianne Nordli Hansen

SAK 3
Saksnr. 16/08
Nedleggelse av emnet SOS4091 (30 studiepoengs masteroppgave i sosiologi)

Undervisningsleder orienterer i møtet. Emnet SOS4091 har vært en prøveordning våren 2008 for studenter som har tatt prosjektforum. Av ulike årsaker ønsker instituttet nå å legge ned dette emnet.

Instituttet slutter å tilby SOS4091 f.o.m. høsten 2008

SAK 4
Saksnr. 17/08
Endringer på masterprogrammet i sosiologi - prosjektseminaret

Undervisningsleder orienterer i møtet.

Vedtaksforslag:

Prosjektseminaret SOS4050 skal fra og med høsten 2009 organiseres etter insituttets forskningsområder. Dersom det blir få studenter på et område, slås det sammen med et annet. Undervisningsleder foreslår prosjekseminarledere – gjerne etter forslag fra lærare på området. Veileder skal tildeles i tilknytning til prosjektseminarets første samling.

SAK 5
Saksnr. 18/08
Endringer på masterprogrammet i sosiologi – veiledning for masterstudenter

Undervisningsleder orienterer i møtet.

Vedtaksforslag:

De 40 veiledningstimene i tilknytning til masteroppgaven skal fra og med høsten 2009 tas ut innenfor normert tid, dvs. før 4. semester er slutt – dersom det ikke søkes om annet.
Studenten har ikke rett til veiledning etter 4. semester. Minst 8 møter skal fastsettes med veileder , hvorav 2 brukes på prosjektseminarsamling 1 og 2. Instituttet anbefaler at øvrige møter fordeles til 3 på høsten og 3 på våren – men en annen ordning kan naturligvis avtales.

Publisert 5. okt. 2010 10:14