SAK 1 Saksnr. 44/20 |
Godkjenning av saksliste og referat fra møtet 28. oktober, eventuelle spørsmål om habilitet i saker som skal behandles.
Protokoll fra møtet 28. oktober 2020 Vedtak:
|
|||
SAK 2 Saksnr. 45/20 |
Vedtakssak/Diskusjonssak Opprettelse av 3 nye emner, sosiologi (BA) Notatet er korrigert for feil (emnekode for innføringsemnet endret fra SOS1002 til SOS1004), Vedtak: Programrådet slutter seg til følgende forslag om opprettelse av emner og deres emnebeskrivelser. Det bemerkes at mer utfyllende emnebeskrivelser kommer på plass våren 2021. Innholdsstruktur vil tas opp til diskusjon i undervisningsforum på januar. Programrådet vedtar også at SOS1001 fjernes som obligatorisk emne i 40- gruppen (40-SOS2). Endringer i 40-gruppen struktur tas opp ved neste programrådsmøte. |
|||
SAK 3 Saksnr. 46/20
|
Diskusjonssak Formulering av læringsmål Programrådet er enige om at det trengs en gjennomgang av betydningen av og kvaliteten på formuleringen av læringsmålene. Innspill tas med til videre drøfting. |
|||
SAK 4 Saksnr. 47/20 |
Diskusjonssak Eksamensrutiner: krysslesingskommisjoner ved sensur |
|||
Notat | ||||
SAK 5 Saksnr. 48/20
SAK 6 Saksnr. 49/20 |
Flere melder at slik sensurordningen er nå, er det rom for forbedring. Ønsker mer krysslesing. Programråd enig i at emneansvarlig/den som har laget eksamensoppgaven bør sensurere, så langt det lar seg gjøre. Krysslesingen er en essensiell del av kvalitetssikringen av sensorene, derfor viktig at emneansvarlig tar del i denne prosessen.
Oppdatering fra PU og studentforeningene PU fremmer ønske om utsettelse på MA-innleveringen, da dette semesteret har vært utfordrende. Programrådsleder melder om at det ikke er planlagt en generell utsatt frist. Forslag som meldes tilbake til ledergruppen: vi bør være åpne om at det kan bli en utsatt innlevering. PU ettersender innspill. Ønske om å imøtekomme studentene best mulig.
Eventuelt Kvalitetssystemet Rapporten vil leveres i september 2021, slik at årets eksamener er med i evalueringen.
Skrivetrening og forvetninger til eksamen BA studentrepresentant tar opp at det er uklare forventninger til studentenes akademiske skrive prestasjoner ved eksamen. Dette er med på å skape usikkerhet knyttet til hvordan man blir vurdert ved eksamen. Melder inn ønske om at dette bør være en del av innføringsemnet. Programrådet er enig i at skrivetrening må være med oss i videre arbeid.
Oppfølgning av midtveisevalueringen: studentenes utfordringer digital undervisning Etter midtveisevalueringen fremkom det at var mange studenter som svarte at de slet med å følge undervisningen: problemer pga nettforbindelse eller mangel på egnet sted å sitte. Det uttrykkes bekymring om hvilke implikasjoner dette har for hvordan undervisningen burde legges opp våren 2021. Dette tas opp til drøfting i et seminar med den vitenskapelige staben 15. desember. |
|