Programråd i sosiologi

Sendt per e-post til programrådets medlemmer torsdag 15. april 2021.

SAK 1
Saksnr. 26/21

Vedtakssak

Endring av vurderingsform i SOS4013 fra individuell emneoppgave til hjemmeeksamen (over 3 dager).

Vedlagt følger begrunnelse fra emneansvarlig:

"Til Programrådet,

Jeg foreslår at hjemmeeksamen over tre dager innføres som eksamensform på SOS4013.

Begrunnelse: Slik emnet er organisert i dag, må studentene levere selvvalgt oppgave relativt kort tid etter at undervisningen avsluttes. Dette betyr at de må bestemme seg for tema lenge før de har fått undervisning i alle temaene på pensum. Veiledning om emneoppgaven har vært tilbudt cirka midtveis i undervisningen. Erfaringsmessig ser dette ut til å bety at studentene velger temaer de kjenner til fra før, mens det mer ukjente, eller det som det undervises i på et sent tidspunkt, gjerne blir valgt bort.  Det kan også se ut til at studentene blir mer engasjert i temaet for emneoppgaven, som kan være relativt smalt, enn i å tilegne seg  hele spekteret av kunnskaper som emnet dekker.

Marianne Nordli Hansen"

Vedtak 20.04.2021: Programrådet vedtar endret vurderingsform i SOS4013, med virkning fra høstsemesteret 2021.

Publisert 15. apr. 2021 13:49 - Sist endret 20. apr. 2021 13:41