Til stede: Torbjørn Skardhamar (undervisningsleder), Magne Flemmen, Adrian Farner Rogne, Eirik Jerven Berger, Cathrine Holst, Shayan Seifnia (studentrepresentant BA), Nermina Tica (studentrepresentant MA), Sara Fanny Maria Kvamme-Vik (studiekonsulent BA, programrådssekretær), Veronica Lindholm (studiekonsulent MA) og Emilie A. Lindøe (tidligere studiekonsulent MA), Aleksander Madsen, Hannah L. Kjos, John N. Parker, Mette Andersson og Marianne N. Hansen.
Forfall: Trude Lappegård, Are S. Hermansen, Cathrine Holst, Bjørn S. Andersen, Lars Klemsdal, Haldor Byrkjeflot, Manjana Milkoreit, Gunn Birkelund og Øyvind Wiborg.
Referent: Sara Fanny Maria Kvamme-Vik (studiekonsulent BA, programrådssekretær)
SAK 1 Saksnr. 29/22 |
Vedtakssak Godkjenning av saksliste, og referat fra møtet 14.09.2022, eventuelle spørsmål om habilitet i saker som skal behandles. Vedtak: Programrådet godkjenner saksliste og referat fra møtet 14.09.2022. |
|
SAK 2 Saksnr. 30/22
|
Vedtakssak Pensum og emnebeskrivelser våren 2023 SOS1100 - Sosiologisk teori SOS2100 - Ulikhet, klasse og lagdeling SOS2200 - Organisasjon, ledelse og arbeid SOS2402 - Family, gender equality and the welfare state
SOS2500 - Kulturanalyse, diskurs og semiotikk SOS2901 - Anvendt maskinlæring for samfunnsvitere SOS2920 - Introduction to Digital Research Methods SOS3090 - Sosiologisk analyse - bacheloroppgave
SOSGEO1120 - Kvantitativ metode SVLEP3090 - Fordypningsoppgave i samfunnsfag for lektorstudenter
SOS4001 - Sosiologisk teori SOS4016 - Individuelt leseemne i sosiologi
SOS4050 - Metodologi - og prosjektseminar (endring i navn kommer) SOS4100 - Causes and consequences of social inequalities SOSGEO4801 - Social movements in the Age of Migration Vedtaksforslag: Programrådet slutter seg til følgende forslag til emnebeskrivelser og pensum for våren 2023. |
|
SAK 3 Saksnr. 31/22 |
Orienteringssak Studentrepresentantene orienterer fra programutvalget i sosiologi Tilbakemeldinger fra studenten ang. SOS2000. |
|
SAK 4 Saksnr. 32/22 |
Eventuelt SOS4020: store forskjeller på forkunnskapskravene til studentene Ønsker å se nærmere på sammenhengen og progresjonsnivået mellom både metodeemnene og teoriemnene på BA-nivå og MA-nivå.
|