Arbeidslivsutvalget (ALU) inviterer til panelsamtale om politisk journalistikk

Opplysning eller underholdning?

Har du en skrivespire i deg og interesserer du deg for politikk? Kanskje ønsker du å kombinere politikk- og samfunnsforståelse med gode skriveferdigheter i jobb etter studier? Tirsdag 21. mars inviterer ALU til panelsamtale om politisk journalistikk!

Bildet kan inneholde: hvit, svart, organisme, font, stil.

Ilustrasjonsbilde fra Colourbox

Bli med å hør om hvordan det er å jobbe som politisk journalist i to av landets største mediehus! I løpet av ettermiddagen vil du få møte Frank Rossavik og Thomas Spence fra Aftenposten, og Lars Nehru Sand fra NRK.

Godt ledet av Kristoffer Kolltveit, professor ved Institutt for statsvitenskap, vil samtalen forsøke å gi svar på spørsmål som hva politisk journalistikk er, hvordan en arbeidshverdag ser ut og hva som kan være viktig å huske på når man ønsker å begi seg ut på reisen inn i journalistikkens verden. Det vil også bli mulighet til å stille spørsmål til ekspertene om dagens politiske bilde.

Tid: 21.mars kl.16.15-18.00 på U1 i Eilert Sundt hus. På U1 er det mulig å kjøpe seg drikke og ALU sørger for bevertning. For å beregne matbestilling er det fint om du melder deg på innen påmeldingsfristen 16.mars, men det er mulig å droppe innom også.

Meld deg på her og bli med oss på en spennende ettermiddag i godt selskap!

Publisert 16. feb. 2023 11:18 - Sist endret 24. juni 2024 08:51