Metode og arbeidsliv

Lurer du på hvordan metodekunnskapene og -ferdighetene du utvikler i statsvitenskapsstudiet kan brukes i arbeidslivet, og vil du vite mer om hva slags metodekompetanse ulike virksomheter har behov for nå og i fremtiden?

Bildet kan inneholde: håndskrift, font, tavle, kritt, skriving.

Illustrasjonsbilde Colourbox

Institutt for statsvitenskap jobber kontinuerlig for å gjøre studentene våre bevisste på hvordan deres kompetanse er relevant for arbeidslivet både i og utenfor akademia. Metodekursene setter deg i stand til å utvikle ny kunnskap selv ved å kunne gjennomføre systematiske studier og analyser av politikk. De gjør det mulig å ta videre forskerutdanning i form av PhD, men opplæringen gir ikke minst verktøy som gjør kandidater med master i statsvitenskap særlig godt kvalifisert for bestemte typer jobber i bl.a. politiske institusjoner, offentlig forvaltning, konsulentbransjen, organisasjonslivet, i mediene og på den internasjonale arenaen. Det er stort behov for metodeverktøyene og -ferdighetene fra statsvitenskap i ulike deler av arbeidslivet. For å synliggjøre dette enda bedre, setter vi nå i gang med det årlige arrangementet «Metode og arbeidsliv»!

Vi har invitert ulike arbeidsgivere fra offentlig og privat sektor til en panelsamtale om hvordan de bruker samfunns-/statsvitenskapelig metode i sin virksomhet. Representanter fra seks virksomheter utenfor forskningssektoren presenterer seg og forteller om sin metodebruk, før det det blir mulighet for studenter å stille spørsmål i plenum og gruppevis.

Arbeidsgivere:

Vi serverer kaffe og bakst, og setter derfor pris på om dere melder dere på i forkant her.

Sted: Oppdateres når vi vet hvor mange som kommer, men det blir i Eilert Sundts hus.

Emneord: Arbeidslivsrelevans, Metode, Statsvitenskap
Publisert 22. aug. 2023 11:10 - Sist endret 24. juni 2024 08:51