Ledige stillinger som læringsassistenter i emnet STV1550 - Arbeidslivsrelevant prosjektarbeid

Har du bakgrunn fra statsvitenskap eller en tverrfaglig samfunnsvitenskapelig grad som inneholder statsvitenskapelige emner? Er du, eller blir ila høsten 2024, masterstudent ved SV-fakultetet, og har lyst på en relevant og fleksibel deltidstidsjobb? Da bør du søke om å bli læringsassistent for STV1550 – Arbeidslivsrelevant prosjektarbeid !

STV1550 – Arbeidslivsrelevant prosjektarbeid  skal studenter i femte semester på bachelor i statsvitenskap og bachelor i offentlig administrasjon og ledelse jobbe med prosjekter utformet av arbeidsgivere vi samarbeider med.

Et viktig formål med emnet er at studentene skal få erfare relevansen av sin egen utdannelse for det arbeidslivet som møter dem etter studiene. Gjennom prosjektarbeid i grupper og organisert seminarundervisning skal de lære å reflektere over egne kunnskaper, ferdigheter og kompetanse på en systematisk måte. Gruppene vil gjennom semesteret ha en kontaktperson hos arbeidsgiver, samt få oppfølging av instituttets læringsassistenter.

Vi rekrutterer gjerne studenter som selv var i praksis med emnet STV4141 – Praksis våren 2024, men alle MA-studenter på SV med relevant bakgrunn er velkomne til å søke.

Hva gjør du som læringsassistent?

En læringsassistent skal følge studentene i STV1550 i prosjektgrupper gjennom semesteret. Arbeidet består primært i å støtte gruppene i deres arbeid med prosjektene, hjelpe dem hvis de står fast, gi dem råd og veiledning, og hjelpe dem å legge til rette for godt samarbeid. Læringsassistentene skal treffe sine studenter omtrent en klokketime annenhver uke.

Læringsassistentene vil få opplæring og innføring i de samme temaene studentene i emnet får undervisning i (refleksjon over egen kompetanse, innføring i presentasjonsteknikk, prosjektmetodikk, gruppearbeid og konflikthåndtering).

Avhengig av totalt studenttall på emnet, vil hver læringsassistent få ansvar for to grupper på 3-4 studenter i hver gruppe. Det er satt av tid i timeplanen på faste tider gjennom semesteret, men læringsassistent kan avtale andre møtetidspunkter med sin(e) grupper ved behov.

Læringsassistentene skal også å gi skriftlig tilbakemelding på korte refleksjonsnotater mot slutten av emnet.

Lønn

Lønnes på timebasis i lønnstrinn 44.

Hvert møte lønnes tilsvarende 3,5 timer for å inkludere tid til forberedelse. Oppfølging av to grupper vil tilsvare omtrent 60-65 lønnede timer gjennom semesteret.

Opplæring tilsvarende ca. 8 timer fordelt på to dager er inkludert i totalen. Opplæringen vil finne sted i ukene 32 og 42.

Innhold i søknaden

Søknaden skal være kortfattet (ca. 250 ord) og vise refleksjoner om motivasjon og egnethet for å være læringsassistent i dette emnet. Du skal også laste opp CV og karakterutskrift.

Søknadsfrist er 19.juni 2024.

Søknadsskjema

Spørsmål?

Ta kontakt på post@stv.uio.no.

Publisert 15. mai 2024 10:20 - Sist endret 15. mai 2024 10:20