Bruk av Teams i kollokvietreffene

Gruppene skal bruke Teams til å kommunisere og til å digitale treff hvis det trengs.

Teams for å holde kontakten med studiekonsulent og de andre kollokviefadderne

  • Du blir meldt inn en "gruppe" i Teams for alle kollokviefadderne
  • I gruppa blir det en kanal per studieprogram
  • Vi gir deg informasjon i Teams og du kan stille spørsmål til studiekonsulent og studiestartkoordinator der.

Teams for å holde kontakten med gruppa

  • Det blir en "gruppe" i Teams per faddergruppe.
  • Alle i faddergruppa blir automatisk lagt inn, i tillegg til fadderkoordinator og faddersjef.

Gruppa i Teams har tre "kanaler"

  1. "General": brukes i studiestartuka for hele faddergruppa
  2. "Kollokviegruppe X": brukes fra uke 2 for gruppe X + til å avtale fast tidspunkt for kollokvietreff for semesteret i uke 1
  3. "Kollokviegruppe Y": samme som over, men for gruppe Y

Noen tips og triks

  • Alle bør trykke Like når de har lest et innlegg
  • Trykk "Reply" når du skal svare eller kommentere på et innlegg
  • Husk å tagge enten hele gruppe eller en person for at vedkommende skal få varsel
  • Last ned Teams-appen til mobilen slik at du får varsel når noe skjer og har Teams lett tilgjengelig.

Teams som plattform for selve kollokvietreffene

  • Hvis det er nødvendig skal dere bruke videofunksjonen i Teams til å holde kollokvietreff. Det kan være at det trengs hvis en på gruppa må holde seg hjemme (i karantene, syk eller annet).
  • Vi må også være forberedt på at smittesituasjonen kan utvikle seg negativt og at vi igjen må stenge campus. I disse tilfellene bruker dere Teams for å kollokvietreff.
  • Som kollokviefadder krever vi at du alltid har på kamera når du har videotreff med gruppa.

 

Publisert 6. aug. 2020 09:09 - Sist endret 7. jan. 2021 11:12