English version of this page

Aktuelle saker fra hele SV

Publisert 21. juni 2024 14:09

Fra og med våren 2023 besluttet Institutt for statsvitenskap å arrangere bachelor- og kandidatmarkeringer på alle studieprogram for å feire at våre dyktige studenter har fullført sine ISV-grader og trer inn i rekken av alumner. Fra i år har vi samkoordinert disse feiringene for å sørge for et felles «ISV-avtrykk» på dem, og det har vært fem fantastisk flott feiringer!

Publisert 20. juni 2024 11:17

Hva gjør at noen muslimske menn bosatt i Norge blir radikalisert og andre ikke? Det er det ikke et enkelt svar på, ifølge Uzair Ahmeds ph.d.- avhandling, som han får Kongens gullmedalje for. Stikkord som utenforskap, dårlig økonomi, rasisme og kriminalitet er imidlertid noe av forklaringen.

Publisert 18. juni 2024 12:10

Yves Steinebach ved Institutt for statsvitenskap og Ines Wagner ved ARENA har fått prestisjetunge EU-midler for å forske på offentlig administrasjon og digital og grønn omstilling.

Publisert 4. juni 2024 08:00

Andrea Joslyn Nightingale fra Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi har fått Advanced Grant fra Det europeiske forskningsrådet. Det er fjerde gang i år at en forsker ved SV-fakultetet får denne prestisjefulle bevilgningen fra ERC.

Publisert 16. mai 2024 12:59

Nå kan du velge ei 40-gruppe som gir deg en mer helhetlig forståelse av bærekraft. Student Søren Nørrekær Mortensen mener tverrfaglighet er avgjørende når det kommer til klima og miljø.

Publisert 25. apr. 2024 13:49

Rett etter den russiske invasjonen var folk i sjokk over å befinne seg midt i en krig. Samtidig var mange fulle av kampvilje. Etter over to år med krig brer det seg langsomt en krigstrøtthet i befolkningen. Stadig flere blir deprimerte.