Universitetet stengt

– Nå kjenner vi alle på kroppen hva det vil si å ta vårt samfunnsansvar og bidra til forebygging av spredning av koronaviruset, sier SV-dekan Anne Julie Semb.  Universitetet er nå stengt, og all fysisk undervisning avlyst. Det jobbes på spreng for å få på plass digitale undervisningsløsninger og eksamensløsning.

Kvinne med langt, brun hår, smilende ansikt, rød bakgrunn

Takk for fleksibilitet: SV-dekan Anne Julie Semb er glad for fleksibilitet og tålmodighet i forbindelse med Korona-prøvelsene vi som institusjon blir  satt på. (Foto:Tron Trondal/UiO)

Det vil oppstå et stort informasjonsbehov, både for studenter og for ansatte i tiden framover. Alle studenter vil få oppdatert informasjon i Canvas og bes følge med der. Det vil også være oppdatert informasjon på nettsidene til SV-fakultetet. ). Det er ellers viktig å merke seg at SV-info er ansvarlig for alle studierelaterte spørsmål. Så studenter som har ulike spørsmål henvises dit.

Ansatte med hjemmekontor – mange med barn hjemme

Over natten befinner ansatte, både vitenskapelige og administrative, seg hjemme – mange med hjemmekontor.

-  Situasjonen er krevende når tiltak settes i verk så raskt som nå. Jeg vil takke alle ansatte for fleksibiliteten og for innsatsen dere gjør for å holde de viktigste oppgavene i gang så godt

SV-bygget
Stengt: SV-fakultetet og UiO for øvrig er foreløpig stengt fram til påske. (Foto: UiO).

det lar seg gjøre i den situasjonen vi nå befinner oss i, sier Anne Julie Semb. Hun henviser ellers til nærmeste leder for arbeidsrelaterte spørsmål og ellers lytte til rådene fra myndighetene.

- Fakultetsledelsen følger situasjonen nøye, har satt beredskap og vil holde ansatte og studenter oppdatert om viktige spørsmål som gjelder hele SV- fakultetet. Takk for tålmodighet med at det tar noe tid å få gjort alle avklaringer. Vi prioriterer det viktigste først, sier Anne Julie Semb.

Av Gro Lien Garbo
Publisert 13. mars 2020 12:54 - Sist endret 8. mars 2024 16:50