Ingen utfordrere til dekanen

Forrige uke gikk fristen for dekannominasjoner ut. Ved fristens utgang var eneste kandidat Anne Julie Semb, som med det er klar for fire nye år.

Dekanatet ved SV-fakultetet

Klar for innsats. Det påtroppende dekanatet ved SV-fakultetet f.v. studiedekan Tora Skodvin, dekan Anne Julie Semb og forskningsdekan Lars Tjelta Westlye (Foto: Erik Engblad/ UiO)

Når det ikke er motkandidater blir det opp til fakultetsstyret å formelt velge det nye dekanteamet. Det skjer ved neste fakultetsstyremøte i desember.

Anne Julie Semb stiller sammen med påtroppende studiedekan, Tora Skodvin, fra ISV og påtroppende forskningsdekan, Lars Tjelta Westlye, fra PSI.

—Det har vært veldig gøy å jobbe frem valgplattformen vår, og vi er et samstemt og entusiastisk team som står klar til å overta, sier Semb.

Hun forteller at de tre har store ambisjoner for de kommende fire årene:

—Det vil komme mange viktige saker på vårt bord den neste fireårsperioden. Jeg håper vi sammen kan videreutvikle studieprogramsporteføljen vår, og vi vil fortsette det viktige arbeidet med å sikre at studentene våre fra første stund blir bevisst på hva slags kunnskap og kompetanse de får på våre studieprogrammer. Det blir også viktig å støtte PSIs arbeid med å utvikle et delvis desentralisert profesjonsstudium i psykologi og slik legge bedre til rette for at det skal bli lettere å rekruttere kliniske psykologer i hele Helse Sør-Østs område, fortsetter Semb.

Semb er også opptatt av hvordan dekanatet best kan møte endringene sektoren står ovenfor.

—Hele UH-sektoren står foran store endringer, og jeg ser virkelig frem til å samarbeide med rektoratet, de nye prodekanene, instituttledergruppen og administrasjonen for å bevare gode rammevilkår for samfunnsvitenskapelig forskning og undervisning og jobbe for at fakultetet skal fortsette å tilstrekke seg høyt kvalifiserte ansatte og flinke og motiverte studenter, avslutter hun.

Dekanteamets valgplattform kan leses her

Av Lise Paulsrud Mjørlund
Publisert 18. okt. 2023 10:53 - Sist endret 18. okt. 2023 10:53