English version of this page

Ragnhild Schreiner oppnevnt til finanspolitisk utvalg

Finansdepartementet oppnevnte nylig medlemmene i Rådgivende utvalg for finanspolitiske analyser. Førsteamanuensis Ragnhild Schreiner fra Økonomisk institutt er nytt medlem i utvalget.

Ragnhild Schreiner

Nytt medlem i Finansdepartementets Rådgivende utvalg for finanspolitiske analyser for perioden 2023 til 2027 er Ragnhild Schreiner fra Økonomisk institutt (Foto: Tron Trondal/ UiO)

­Utvalget gir faglige råd til Finansdepartementets arbeid med makroøkonomiske problemstillinger og om langsiktige utfordringer for en bærekraftig finanspolitikk.

– Utvalget har spilt en viktig rolle som referansegruppe i arbeidet med modell- og metodeutvikling og gitt nyttige faglige vurderinger og råd om den langsiktige bærekraften i statsfinansene. Eksterne faglige vurderinger av aktuelle og krevende avveininger gir nyttige innspill til departementet og bidrar også til en god offentlig debatt om den økonomiske politikken, sier finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) i Finansdepartementets pressemelding.

Publisert 10. aug. 2023 17:14 - Sist endret 10. aug. 2023 17:31