Publisert 18. juni 2024 12:10

Yves Steinebach ved Institutt for statsvitenskap og Ines Wagner ved ARENA har fått prestisjetunge EU-midler for å forske på offentlig administrasjon og digital og grønn omstilling.

Publisert 4. juni 2024 08:00

Andrea Joslyn Nightingale fra Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi har fått Advanced Grant fra Det europeiske forskningsrådet. Det er fjerde gang i år at en forsker ved SV-fakultetet får denne prestisjefulle bevilgningen fra ERC.

Publisert 11. apr. 2024 12:00

Andreas Moxnes ved Økonomisk institutt og Vegard Skirbekk ved Psykologisk institutt får hvert sitt prestisjefulle Advanced Grant på 26 millioner kroner fra Det Europeiske Forskningsrådet (ERC). Det utgjør en fjerdedel av alle Advanced Grant fra ERC gitt til Norge i år.

Publisert 20. mars 2024 08:20

Forskningsinfrastruktur, forskerutdanningen, karrierestøtte og samfunnsinnovasjon. Det er noe av det som har preget Tore Nilssens år som prodekan for forskning ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet. Nå er det slutt for forskningsdekanen, som er kjent for å banke på dører og snakke med folk.