Sak 1: Godkjenning av saksliste
Godkjent
Sak 2: Godkjenning av referat (fra forrige møte)
Godkjent
Sak 3: Saker til/fra driftsområdene Øvre og Gaustad
- Øvre: Expand - nytt innmeldingsskjema ved UiO. Henvendelsene kommer til Servicetorget.Alle som sender inn melding får et automatisk svar og kan sjekke status for egne saker.
- Alle leddlamper I auditoriene, foajeen i ES og HHH er skiftet ut. Etter møtet: Lampene på lesesalen i 2. etg skiftes ut når eksamensperioden er over, og jobben vil være ferdig før semesterstart i august.
- Vinduspuss i Eilert Sundts hus og Harriet Holters hus pågår fra 11.-13. mai.
- Lagerplass I kjelleren i Eilert Sundts hus. Behov for opprydding. TVS og RG følger opp.
- Lagerplass i kjelleren i HHH. RG følger opp.
- Brannøvelse på fakultetet. Minimumskrav er en øvelse i året. Ny øvelse gjennomføres i august.
- UiO har inngått ny leieavtale om eksamenslokale i Silurveien 2 fra og med høsten 2016. 500 plasser og muligheter for digital eksamen.
Sak 4: Studentrelaterte saker
- Ønske om bedre belysning på lesesalen i 2. etg ES. Se sak 3 for status.
- Ønske om nye stoler til lesesalen. Prøvestoler står i SV-info til 20. mai. Fakultetet må vurdere kostnaden.
- Lesesal 222 - luftkvaliteten bedret.
- Universell utforming av studentarealene. TVS har vært i dialog med Bent Aaby, skilteksperten ved UiO, og han mener dette er en dyr investering.
- Oppdatert informasjon om eksamensdatoer på nettet og evt oppslag på dørene til lesesalen.
- Spørsmål om luftkvaliteten rundt skriverne på lesesalen i 2. etg ES. Mohamed følger opp saken. Etter møtet: Skriverne gir fra seg noe papir- og tonerstøv, derfor står skriverne bak en vegg i et rom med mye luft. Tonerstøvet vil forsvinne den dagen alle skriverne er byttet ut med nye moderne skrivere slik vi har i 3. og 4. etg ES.
Sak 5: Saker fra læringsmiljøkontakten
Monitorene brukes til tydeliggjøring av åpningstider for Café Trygve, Eilert og stengte lesesaler.
Sak 6: Ombygging og flytteplaner ved PSI
Joakim Dyrnes presenterer status for ombyggingen og flytteplanene ved PSI.
1. Studenter flyttes fra Harald Shjelderups hus til Forskningsveien 3b (nabobygget). Prosessen går sin gode gang.
2. Oppussing i Forskningsveien 3a. Fakultetsdirektør, og ledelsen ved PSI skal i møte med EA førstkommende fredag for å diskutere prosessen. To seminarrom flyttes, ansatte flyttes. Muligheter for nye labber. Undervisningsrommene skal være klare til semesterstart.
Saken tas opp igjen i LAMU-møtet 20. September.
Sak 7: Orientering om aktuelle saker fra LHVO
Ingen saker.
Sak 8: UiOs satsning i 2016: Arbeids- og læringsmiljøåret
Studieleder orienterer om arbeidet så langt i UiOs arbeidsgruppe knyttet til satsningen. Universitetsstyret er engasjert i hvilke tiltak UiO har/planlegger å sette i gang innenfor arbeids- og læringsmiljø.
Ressursside om hva som skjer ved UiO
Rektors blogg
Sak 9: Eventuelt
Ingen saker
Sak 10: Møteplan 2016: 20. september, 8. november