Møte i LAMU 6. september 2022

Velkommen til tredje møte i LAMU for perioden 2022.

Møtet ble gjennomført på teams.

Deltagere:

Mari Gakkestad (LHVO), Hanne Degerstrøm Ellingsen (SV Info), Rune Greaker (EA), Waqas Javed (avd leder bygningsdrift Gaustad), Anne Margrete Dybwad (ny områdeleder Gaustad), Kari Davies (studier), Jannicke Monsen (HR). 

Ordinære saker

Sak 1 - Godkjenning av saksliste

Ingen saker meldt inn før møtet.

Sak 2 - Godkjenning av referat

Møte i LAMU 3. mai 2022 - Det samfunnsvitenskapelige fakultet (uio.no)

Ingen kommentarer til referatet.

Orienteringssaker

Sak 3 - Orienteringssaker til/fra driftsområdene Øvre og Gaustad

Gaustad: ingenting

Øvre Blindern: ventilasjon H Holters hus + heis i E Sundts hus. Det gjøres befaring i huset 2 ganger per uke, produseres avvikslister til oppfølging. Det er meldt inn sak om tyveri av dusj, som følges opp av eiendomskoordinator. SIO vil ikke åpne kaffebaren på nytt, og dette området blir nå veldig rotete. Det er ønskelig at studentene kan benytte dette området da det ikke er så mange plasser tilgjengelig for dem. SV oppfordres til å sende henvendelse til EA forvaltning. Det er ingen som har direkte ansvar for hvordan møblene skal stå. Stolene står oppå bordene hvis dette skjer etter renhold er det ønskelig at stolene settes ned etter renhold. Oppfordrer til at Kari sender epost til Rune Greaker.

Sak 4 - Saker fra læringsmiljøkontakten

2 si-fra-saker om dører inn til E Sundts hus som er låst på dagtid. Kan sende melding til vaktalarm om at dørene holdes åpent i byggets ordinære åpningstid.

Sak 5 - Studentrelaterte saker

Kari kontakter SV SU for å høre om det er grunner til at de ikke deltar I møtet. Ingen saker.

Sak 6 - Fysisk tilstedeværelse for studentene er det som gjelder

Studentlokalene I 2. etg er åpnet opp (inkl PC-stuer).

Sak 7 - Saker fra lokalt hovedverneombud (LHVO)

Ingen store saker.

Det har kommet varsler om støy knyttet til byggearbeid på Ullevål stadion.  Robert Nilsen har ansvar for etasje. Malling og co er driftseiere.

Fra verneombudsmøtet; varm og ubehagelig luft i auditoriene ved studieoppstart. Det ser ut til å ha løst seg nå. Handler dette om at systemene er skrudd av I ferien, og kan de da sette på anlegget tidligere. EAs respons: skrur på anlegget så lenge rommene er booket, også som et strømsparingstiltak. Avvik kan meldes inn til EA. Det er også vanskelig å få ned temperaturen inne når temperaturen ute er så høy ettersom dette er ventilasjon og ikke kjøling.

Folk fryser I H Holters hus - EA jobber med dette. Plassmangel PSI - fakultetet jobber med dette. Flott med diskusjon om LAMU videre og det å lage årshjul.

Fint med fast oppsett for hvilke saker som blir satt opp, med runder. Det er mulig å melde inn saker på forhånd. Andre prosesser som flytting – er det mulig å nedsette arbeidsgrupper med representanter fra vernelinjen. Hvordan jobber LAMU med ARK? De lokale VO har fast rolle, admin og vitenskapelig ledelse samt lokal verneombud. + Arbeidsgrupper og utarbeidelse av tiltak lokalt. Kari Henriksen har informert LAMU om flytteprosessen, med tidslinjer.

Sak 8 – Eventuelt

Oppfølging av HMS-avvik bør settes opp fast. EA oppfordrer til at hendelser knyttet til eiendom videreformidles slik at de får ivaretatt og årsaksbehandlet. Samt momenter fra vernerunder. Gjennomgang av hva som er meldt inn og hva har fakultetet gjort.

Første møtet på nyåret: gjennomgang av sykefravær - hva som er arbeidsrelatert

Hjemmekontor diskuteres mye i vernelinjen

Det har vært mye orientering i møtene – det er ønskelig med mer diskusjon, og utvikling av nye tiltak. Kan være lurt å nedsette arbeidsgrupper de det er relevant for. Med fysiske møter.

 

Publisert 24. feb. 2022 10:51 - Sist endret 21. nov. 2022 11:08