Møte i LAMU 9 mai 2023

Godkjent

Referat fra LAMU 1 2023

Sak 13/23 - Nummerering av saker i LAMU

LAMU vedtok å endre til løpende nummerering gjennom året for alle saker som behandles.

Sak 14/23 - Oppfølging av sak "Tilgang til hjertestarter"

Fakultetet jobber med praktiske undersøkelser og avklaringer rundt eventuelt innkjøp av hjertestarter til Eilert Sundts hus. Fakultetet anbefaler også enhetene til å sette opp førstehjelpskurs.

Sak 15/23 - Oppfølging "Timeregnskap for vitenskapelige verneombud"

LAMU tar ledelsens vedtak til orientering. Vedtaket er: "Godskriving av medgåtte timer utover satsen avtales med nærmeste leder". Kontorsjefer og instituttledere oppfordres til å gi tilstrekkelig tid til HMS.

Sak 16/23 - BHT rapporterer på arbeidsplassvurdering ved SV

BHT rapporterer om at det bestilles arbeidsplassvurderinger (7 så langt I år), stort sett knyttet til muskel/skjelettplager; både underliggende plager samt forebygging. I tilknytning til innflytting I Eilert Sundts hus ble det gjennomført gruppeveiledning som er en effektiv måte å gi ergonomiopplæring på.

Orienteringssaker

Sak  17/23 - Orienteringssaker til/fra driftsområdene Øvre Blindern og Gaustad

Øvre Blindern: EA oppfordrer til at temperaturen i møterommene blir satt opp uten at den skrus ned igjen, og det samme gjelder oljeovner på kontorer. EA har ovner på lager i kjelleren, og ønsker at stort sett alle ovner samles for sesongen nå. Det har kommet melding om matlukt I 11. og 12. etg som man forsøker å finne ut hvor kommer fra. EA presiserer også at sykkelparkering skal ikke være innendørs mtp fare for oppriping av gulv og tilgangshindring. Alle ansatte har tilgang til sykkelparkering.

Sak  18/23 - Studentrelaterte saker

SVSU har jobbet med hvordan tilrettelegging I studiehverdagen fungerer I praksis som skal sammenstilles til en rapport til høsten om hvordan ta seg rundt I de ulike bygningene. Når denne rapporten er ferdig vil SVSU orientere LAMU om dette.

Sak  19/23 - Saker fra læringsmiljøkontakten

Airdrop med uønskede bilder på lesesalen ble politianmeldt av universitetsdirektøren. Det har vært orientering på infoskjermer om at det forekommer tyverier.

Det blir stille i sommer, men det kommer internasjonale studenter fra internasjonale sommerskolen. Har noen emner som inngår og de melder inn og booker av EA. SV info er bemannet hele sommeren, veldig stille I juli. I august kommer det mange nye, studiestart i uke 33.

Sak  20/23 - Saker fra lokalt hovedverneombud (LHVO)

Oppstarten av dette møtet ble avbrutt av brannøvelse, noe som LHVO synes var flott. Det er meldt inn problem om studenter som tar seg til rette i ansatteområder som fører til støy og rot. Kontorsjefene er oppfordret til å gå I dialog med programrådet og studentforeningen. Det er også enkelte studenter som dominerer på masterlesesal som fører til klager på bråk. Ansatte er ikke vektere og kan ikke bruke makt; i slike tilfeller oppfordres det til å ringe vaktsentralen.

Sak  21/23 – Eventuelt

Fakultetet har mottatt skisser på ny møblering i foajé, med høye benker foran vinduene, stikkontakter, og faste installasjoner fra samme firma som har stått for interiøret I ES. Ønsker litt mer liv uten at det er I konflikt med fluktveier. Dato for gjennomføring er ikke satt.

Saker til oppfølging:

18/23 SVSU rapport om tilrettelegging i studiehverdagen høst 2023.

Publisert 16. feb. 2023 16:11 - Sist endret 15. jan. 2024 09:38