Kandidater til fakultetsstyret

Presentasjon av kandidatene fra gruppen teknisk-administrativt ansatte til fakultetsstyret ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet (2024 - 2027).

Klikk her for å avgi elektronisk stemme (åpner mandag 13. november kl. 12:00)

Fra denne gruppen skal det velges en fast representanter og to vara.

Dagfinn Hagen

Dagfinn Hagen er avdelingsleder ved Senter for ekstremismeforskning (C-REX)

Egenpresentasjon:

Jeg har jobbet på universitetet siden 2003 på flere ulike institutter og sentre på SV-fakultetet og HF, og har jobbet innen både studieadministrasjon, forskningsadministrasjon og på mellomledernivå. De første årene var jeg studiekonsulent på ISV, og litt på TIK, før jeg jobbet som forskningskonsulent på ISS i 2010. I 2011 var jeg såpass modig at jeg våget meg over plassen til HF og Institutt for medier og kommunikasjon (veldig hyggelig sted), før jeg fire år etter dro tilbake til ISV. Siden 2016 har jeg jobbet som avdelingsleder på Senter for ekstremismeforskning, med et innhopp som kontorsjef på ISV midt inni.

Min lange og brede erfaring fra administrativt og strategisk arbeid tar jeg med inn i fakultetsstyret, først og fremst fra eksternfinansiering, forskningsformidling og administrativ forskningsledelse, men også en god institusjonell hukommelse.

Gjennom mange års samarbeid i ulike fora og med hyggelige folk har jeg blitt godt kjent med folka og enhetene på fakultetet. SV-fakultetet fungerer generelt veldig bra, men det er viktig at vi fortsetter å ta kvalitativt gode beslutninger og sørger for å fortsette å forbedre oss, også der vi allerede er gode. For meg er det viktig å anerkjenne at fakultetets bredde er den viktigste grunnen til at vi har så mange fremragende forskningsmiljøer.

Jeg vil derfor jobbe for styrke bredden i fakultetets forsknings- og utdanningsmiljøer, for på den måten sikre en god grunnmur for de fremragende forskningsmiljøene som vokser frem.

Foreslått av Monika Birkeland og Marit Eldholm

Petter Steensnæs Morland

Petter Steensnæs Morland er førstekonsulent ved SV-infosenter

Egenpresentasjon:

Jeg har vært ansatt ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet siden 2021 og har gjennom min stilling i SV-info fått god kjennskap med store deler av fakultetet, blant annet gjennom mange administrative kontakter på fakultetet og gjennom felles møtepunkter. Jeg sitter med en følelse om at vi som fakultet gjør veldig mye riktig og tror jeg kan bidra videre til denne trenden i fakultetsstyret.

Mellom 2018-2022 satt jeg i fakultetsstyret ved Det humanistiske fakultet ved Universitetet i Bergen. Dermed er jeg godt kjent med sakene man behandler i fakultetsstyrer og ikke minst saksgangen rundt disse. Dette vil være en styrke i startfasen som representant, fordi fokuset heller kan rettes mot de aktuelle og langsiktige prosessene og sakene som påvirker vårt fakultetet. Det er ikke alltid at universalitet er den beste innføringsløsningen og jeg er opptatt av at det er en balanse mellom strømlinjeforming og tilpasninger på enhetsnivå.

Av erfaring vet jeg at fakultetsstyret av og til må vedta og gjennomføre noe som vil være upopulært blant ulike deler av fakultetet. I slike saker er det ekstra viktig med et ordentlig grunnlag som oppnås ved å lytte til enhetene og ikke trekke forhastede slutninger. Tidvis opplever jeg også at styrer vedtar politikk som de ikke ser de administrative konsekvensene av, og jeg vil derfor være en kanal for å la de administrative ansattes stemme bli fremmet og lyttet til i fakultetsstyret slik at ringvirkningene gjøres kjent og vi ikke praktiserer den type feil hos oss.

Foreslått av Olav Børreson Fossdal

Lærke Ajaaja Madsen Otzen

Lærke Ajaaja Madsen Otzen er førstekonsulent ved Institutt for statsvitenskap

Egenpresentasjon:

Jeg har jobbet på UiO og på ISV som studiekonsulent siden 2022. Jeg var midlertidig ansatt inntil april 2023. På ISV jobber jeg hovedsakelig med et tverrfaglig bachelorprogram og eksamen på bachelornivå, tidligere har jeg også hatt ansvar for internasjonalisering ved ISV. Gjennom de forskjellige nettverk har jeg blitt kjent med flere institutt og kollegaer, fakulteter og UiO sentralt. Med denne erfaring vil jeg bidra inn i fakultetsstyret med et bredt samarbeidsfelt på alle enheter og UiO sentralt.

Mai 2023 ble jeg valgt som tillitsvalgt i NTL for SV-fakultetet. Her har jeg deltatt i drøftingsmøter i forkant av fakultetsstyremøter, vært med på lønnsforhandlinger og deltatt på en rekke kurs i regi av NTL. Min erfaring med drøftingsmøtene og forhandlinger vil jeg kunne delta og bidra inn i fakultetsstyret som en aktiv deltager og en sterk stemme.

Da jeg selv har vært midlertidig ansatt og kjenner på uvissheten rundt dette, vil jeg jobbe for at vårt fakultet skal fokusere på å redusere midlertidighet blant sine ansatte og tilby faste stillinger der det er mulig. Jeg er også opptatt av å fremme de teknisk-administrative ansatte sine synspunkter og sikre at alle får mulighet til å delta i beslutningsprosessene ved fakultetet, og bli både sett og hørt.

Foreslått av Helene Askeland Thuen, Tone Vevatne, Siri M. Kjølhamar, Christian Lehne og Jenny W. j. de Figueiredo

Publisert 10. nov. 2023 09:08 - Sist endret 10. nov. 2023 10:24