-
-
-
-
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2023).
Internett er verdens fineste sted.
-
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2023).
“I chose the bad because the bad is good when you are bad” – the role of illusion and disillusion in adolescents’ engagement in self-harm content online.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2023).
Close - om å finne og miste seg selv i en annen.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2023).
Self-harm in adolescence – a case for exploring the flip side of the Nordic Model.
-
-
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2022).
Don’t tell me to put away my phone. How can therapists help young people with mental health problems experiencing digital risks?
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2022).
Ungdomstid, kroppen og selvet.
In Lundgren, Charlotte (Eds.),
Psykisk oppvekst. Barn og unges psykiske helse fra 0-25 år.
Rådet for psykisk helse.
ISSN 978-82-91635-46-0.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2022).
Ungdomstid og online risiko – hvilken betydning får det såkalte «mørke nettet»? .
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2022).
The self and self-harm – towards a nuanced understanding of self-harm in adolescence.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2022).
Forebygging - er det veien å gå?
-
Eikenæs, Ingeborg Helene Ulltveit-Moe; Stänicke, Line Indrevoll & Hofstad, Gunhild
(2022).
Et kneblet fagfelt https://www.dagsavisen.no/debatt/2022/06/24/et-kneblet-fagfelt/.
Dagsavisen.
ISSN 1503-2892.
-
-
Stänicke, Line Indrevoll; Johns, Unni Tanum & Landmark, Anders Flækøy
(2021).
Lek og kreativitet i psykoterapi med barn og ungdom.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2021).
Ungdomstid, selvskade og digitale arenaer.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2021).
Selvskade og selvdestruktivitet.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2021).
Adolescence.
-
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2021).
Ungdomtsid - om å skape og finne et selv.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2021).
Å tørre å være det jeg er redd for.
Tidsskrift for Norsk Psykologforening.
ISSN 0332-6470.
doi:
10.3389/fpsyg.2021.543303.
-
Øhlckers, Lars Ravn; Stänicke, Line Indrevoll; Jørgensen, Kirsti Margrethe & Karlsen, Kjersti
(2021).
Kapasiteten i tjenestene må tilpasses behovet.
Dagens medisin.
ISSN 1501-4290.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2021).
Finnes et egnet behandlingstilbud for ungdom med personlighetsproblemer/-forstyrrelse?
-
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2020).
Selvskade og selvdestruktivitet - om å kontrollere og uttrykke det vanskelige. .
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2020).
Selvskade og selvdestruktivitet - om å kontrollere og uttrykke det vanskelige. Institutt for psykoterapi .
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2020).
Selvskading i en digital ungdomstid. .
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2020).
Selvskading og selvdestruktivitet. .
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2020).
Selvskading og kvalitativ metode - betydning av heterogenitet i metode. .
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2020).
Selvskading og selvmordsproblematikk. .
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2020).
Fucking Åmål - om ungdomstidens uutholdelige utfordringer.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2020).
Selvskading og selvdestruktivitet –
om å kontrollere og uttrykke psykisk smerte.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2020).
Selvskading og selvdestruktivitet –
om å kontrollere og bearbeide psykisk smerte
.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2020).
Selvskading.
In Heradstveit, Ove; Sand, Liv & Øhlckers, Lars Ravn (Ed.),
Ungdom og psykisk helse.
Fagbokforlaget.
ISSN 978-82-450-2217-9.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2020).
Ungdomstid som utviklingsfase.
In Heradstveit, Ove; Sand, Liv & Øhlckers, Lars Ravn (Ed.),
Ungdom og psykisk helse.
Fagbokforlaget.
ISSN 978-82-450-2217-9.
-
-
-
Stänicke, Erik; Strømme, Hanne; Kristiansen, Sølvi & Stänicke, Line Indrevoll
(2019).
Forord.
In Stänicke, Erik; Strømme, Hanne; Kristiansen, Sølvi & Stänicke, Line Indrevoll (Ed.),
Klinisk tenkning og psykoanalyse.
Gyldendal Akademisk.
ISSN 9788205531338.
p. 7–8.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2019).
Selvskading og ungdomstidens utfordringer.
-
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2019).
Selvskade - om å unngå og uttrykke det vanskelige.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2019).
Hvorfor skader de seg? Selvskading hos unge jenter.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2019).
Ungdom og selvskading.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2019).
Digitale medier og selvskading.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2019).
Ungdom og selvskading.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2019).
Selvskading og ungdomstidens utfordringer - om å unngå og uttrykke det vanskelige.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2019).
Hva sier ungdom selv om hvorfor de skader seg?
Tidsskrift for Den norske legeforening.
ISSN 0029-2001.
doi:
10.4045/tidsskr.19.0194.
-
Gjesvik, Katrine Heim; Stänicke, Line Indrevoll; Gudmestad, Magne Olav & Dragland, Lone Irene
(2018).
Gruppeterapi for ungdom.
Tidsskrift for Norsk Psykologforening.
ISSN 0332-6470.
56(1),
p. 30–35.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Selvskade - når noen utsetter seg for det vonde ,
Psykiatriboken: Sinn - kropp - samfunn 2. utgave.
Gyldendal Akademisk.
ISSN 9788205488359.
p. 416–431.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Selvmord og vurdering av selvmordsrisiko,
Psykiatriboken: Sinn - kropp - samfunn 2. utgave.
Gyldendal Akademisk.
ISSN 9788205488359.
p. 380–395.
-
Stangeland, Tormod; Hammer, Jan; Heggdal, Didrik; Larsen, Kim Sverre; Stänicke, Line Indrevoll & Øverland, Svein
[Show all 7 contributors for this article]
(2018).
Faglig motmæle mot helsetilsynet.
Tidsskrift for Norsk Psykologforening.
ISSN 0332-6470.
55(12),
p. 1142–1146.
-
Stänicke, Line Indrevoll & Stänicke, Erik
(2018).
Destruktivitet i hverdagen.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Ungdom og selvskade - om å kontrollere og uttrykke det vanskelige.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Ungdom og selvskade - om å kontrollere og uttrykke det vanskelige.
-
-
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Ungdomstidens psykologiske utfordringer.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Samtaler med ungdom som skader seg.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Møte med ungdom som skader seg.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Prosjekt ungdom og selvskading ved Nic Waals Institutt.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Selvskade.
-
Stänicke, Line Indrevoll & Stänicke, Erik
(2018).
Destruktivitet i hverdagen.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Det uforståelige barnet.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Selvskading i psykoterapi med ungdom.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Ungdom og selvskading.
-
Stänicke, Line Indrevoll
(2018).
Ungdom og selvskading.
-
Livingstone, Sonia; Stoilova, Mariya; Stänicke, Line Indrevoll; Jessen, Reidar Schei; Graham, Richard & Staksrud, Elisabeth
[Show all 7 contributors for this article]
(2022).
Young people experiencing internet-related mental health difficulties: the benefits and risks of digital skills.
Leuven University Press.
Full text in Research Archive
Show summary
Most research on digital skills concerns typically-developing young people. This project asks whether digital skills, as conceptualised by the wider ySKILLS project, improve or undermine the wellbeing of adolescents with lived experience of diverse mental health difficulties such as self-harm, depression and anxiety, eating disorders, excessive internet use, grooming and sexual abuse.
-
-
Hvidsten, Helene Mathisen; Reber, Rolf; Stänicke, Line Indrevoll; Tidemann, Ida Therese & Kathrine Hume, Simpson
(2021).
Hvordan oppleves det å være forelder til et barn i barnehagealder som stammer?
En tematisk analyse.
.
Universitetet i Oslo.
-
Letnes, Mari-Ann; Veelo, Nicole Christine; Stänicke, Line Indrevoll; Ní Bhroin, Niamh & Rasmussen, Ingvill
(2021).
Kids' Digital Lives During COVID-19 Times
Digital practices, safety and well-being of 6- to 12-year-olds – a qualitative study .
NTNU.
ISSN 978-82-7923-091-5.
Full text in Research Archive
-
Stänicke, Line Indrevoll; Gullestad, Siri Erika & Haavind, Hanne
(2019).
The punished self, the unknown self and the harmed self - towards a more nuanced understanding of self-harm among adolescents.
Universitetet i Oslo.