Den Store Psykoterapidebatten 2.0.

Ja, psykoterapi virker! - men hvordan virker det og hvordan skal vi best tilrettelegge for god psykisk helsehjelp?

Den store psykoterapidebatten fortsetter med to internasjonale giganter i feltet, professor Bruce Wampold og professor John Christopher Muran, som har bidratt substansielt til vår innsikt om psykiske helse og behandling gjennom årene. De blir intervjuet av professor Helene Amundsen Nissen-Lie fra Psykologisk Institutt, Universitetet i Oslo. Samtalen foregår på engelsk.

Det passer ekstra godt å invitere Wampold og Muran til Norge nå ettersom debatten har rast her til lands i kjølvannet av episoden «Psyk» på statskanalen i fjor, der programmet konkluderer med svak effekt av terapi mot depresjon. Wampold deler sitt syn på hva forskningen sier om dette og kommer til en annen konklusjon enn NRK.

Etterpå vil samtalen dreie over til hvordan psykoterapi virker og hvilke implikasjoner denne kunnskapen har for organiseringen av tjenestene og opplæringen av den enkelte behandler. Alle er hjertelig velkommen!

Obs. Arrangementet blir strømmet live, og de som ønsker å høre på vil kunne klikke seg inn på en lenke inne på Litteraturhusets sider (Den Store Psykoterapidebatten 2.0 – Litteraturhuset) like før det begynner. Det er gratis og ingen begrensning på antall deltakere som deltar på nett. For å delta på Litteraturhuset må billett kjøpes. Les mer om dette her: Den Store Psykoterapidebatten 2.0. Ja, psykoterapi virker! - men hvordan? (ticketco.events)

Publisert 18. juli 2023 09:30 - Sist endret 25. juni 2024 13:36