Nordmenns sosiale holdninger i ulike hypotetiske scenarioer (avsluttet)

Om prosjektet

En anonym internettundersøkelse om nordmenns holdninger og meninger i ulike sosiale problemstillinger. Deltakeren vil bli presentert et skriftlig scenario, og blir deretter bedt om å besvare generelle spørsmål om deres sosiale personlighet.

Masterstudent Sofie Winther Kristiansen gjennomfører studien i samarbeid med forskerne Dr. Gulnaz Anjum og Dr. Milan Obaidi.

Følgende kriterier gjelder for deltagelse:

1. Deltager må være i aldersspennet mellom 18 og 35 år
  2. Deltager må være oppvokst i Norge

Dine svar vil være fullstendig anonyme, og er ikke koblet til noen IP/e-post-adresse eller andre opplysninger som kan identifisere deg. Kun de tre prosjektansvarlige, masterstudent Sofie Winther Kristiansen og forskere/veiledere Dr. Gulnaz Anjum og Dr. Milan Obaidi, vil ha tilgang til svarene vi får gjennom denne undersøkelsen. Data vil lagres på filområder ved Universitetet i Oslo. Dersom vi ønsker å formidle denne kunnskapen videre, for eksempel gjennom publisering av studien, vil deltakerne ikke kunne identifiseres.

Prosjektet er godkjent av Internetisk komité ved Psykologisk Institutt, og Universitetet i Oslo er forskningsansvarlig institusjon.

Undersøkelsen tar ca. 15 minutter.

Prosjektet er avsluttet, vi søker ikke lenger deltakere.

For spørsmål angående undersøkelsen eller oppbevaring av data ta kontakt med:

Sofie Winther Kristiansen (s.w.kristiansen@admin.uio.no)

Gulnaz Anjum (gulnaz.anjum@psykologi.uio.no)

Milan Obaidi (milanob@psykologi.uio.no)