Bruk Forskningsdagene!

Statsråd Kristin Halvorsen besøkte i dag forskningstorget i Oslo i forbindelse med Forskningsdagene 2012. Her møtte hun både nysgjerrige barn og engasjerte formidlere av aktuell forskning rundt temaet «samfunn».

Bildet kan inneholde: datamaskin, personlig datamaskin, produkt, dataskjerm, lilla.

Tester hukommelsen. Kunnskapsministeren tar hukommelsestesten etter å ha vært i opplevelsesrommet til EKUP. Foto: Svein Harald Milde/ PSI

Halvorsen besøkte blant annet «samfunnshuset» der Psykologisk institutt ved Universitetet i Oslo hadde lagt opp til en hukommelsestest. Dette er relevant i et prosjekt om «barn som vitner», om hvordan barn gjenforteller hendelser og hvordan man gjennom studier kan bedre rettssikkerheten.

Publisert 24. sep. 2012 15:05 - Sist endret 27. juni 2024 08:12