Om svangerskap og atferdsvansker

Når Mona Bekkhus disputerer på fredag kan hun berolige mang en mor-in-spe. Hvordan hun har det under svangerskapet utgjør ingen høy risiko for senere vansker hos barnet.

Bildet kan inneholde: klær, panne, nese, kinn, øyenbryn.

Master of Philosophy in Psychology Mona Bekkhus disputerte fredag 27. januar.

Prøveforelesningen går av stabelen fredag den 27. januar i Forsamlingssalen på Psykologisk institutt mellom klokka 10.15 og klokka 11. Disputasen starter samme sted klokka 12.15, med settedekan Kjetil Sundet som leder. Få dager etter, den 1. februar, går hun løs på sin post.doc. på Atferdssenteret, hvor hun skal jobbe på prosjektet Barns sosiale utvikling.

I sitt doktorgradsprosjekt har Mona Bekkhus sett nærmere på risikofaktorer og atferdsvansker hos små barn. Hennes avhandling bruker data fra ”Den norske mor og barn studien MoBa (FHI) ”, som har samlet inn data om en rekke forhold ved mor og barn både under og etter svangerskapet.

Publisert 25. jan. 2012 09:31 - Sist endret 3. mai 2024 15:01