Publisert 11. des. 2022 09:00

Omid V. Ebrahimi fra Psykologisk institutt får utmerkelse fra The International Council of Psychologists blant annet for sitt arbeid med forståelsen av psykisk helse under pandemien, og individuelle forskjeller i psykiske lidelser.

Publisert 30. nov. 2022 09:08

En entusiastisk gruppe forskere og studenter, som kaller seg «Psykologi for klima», har denne høsten sparket i gang en serie populære klimaseminarer på Psykologisk institutt.

Publisert 22. apr. 2022 14:09

"Takk og lov for at psykologistudentenes revygruppe Morrari har overlevd pandemi og digitalt liv på PSI", skriver Guro Øiestad i sin anmeldelse av revyen "Bak fasaden", og fortsetter:

Publisert 17. mars 2022 16:14

Professor Eivind Ystrøm ved Psykologisk institutt har fått det prestisjefulle Consolidator Grant fra Det europeiske forskningsrådet for å forske på hva som gjør at en femtedel av norske barn ikke fullfører videregående skole og trenger behandling for en psykisk lidelse før de er voksne.

Publisert 10. jan. 2022 13:31

Manudeep Bhuller ved Økonomisk institutt og Lotte Thomsen ved Psykologisk institutt skal koordinere hvert sitt store forskningsprosjekt om økonomi og psykologi  med støtte fra Det europeiske forskningsrådet ERC.  Forskere ved UiO får fem av ni ERC-prosjekter i Norge.