Kristin Martinsen

Førsteamanuensis - Klinisk psykologi
Bilde av Kristin Martinsen
English version of this page
Telefon +47 22845106
Mobiltelefon 99586031
Rom S02-33
Treffetider Etter avtale
Brukernavn
Besøksadresse Forskningsveien 3A 0373 Oslo
Postadresse Postboks 1094 Blindern 0317 Oslo

Faglige interesser

  • Kartlegging og behandling av angst hos barn

  • Kartlegging og behandling av depresjon hos barn

  • Utvikling og utprøving av effektive intervensjoner for angst og depresjon hos barn og unge

  • Forebygging av emosjonelle lidelser hos barn

  • Implementering av evidensbaserte tiltak i praksis

Bakgrunn

  • Avdelingsleder Klinisk fagavdeling, Psykologisk Institutt
  • Førsteamanuensis ved Psykologisk Institutt, Klinisk Fagavdeling.
  • Forsker bistilling ved RBUP Øst og sør.
  • 2018: dr.grad ved Universitetet i Oslo. Doktorgradsarbeidet omhandlet forebygging av angst og depresjon hos barn.
  • 2004: Cand.psychol. fra Universitetet i Oslo i 2004 (ett år gjennomført på University of Sydney), 
  • 1988: MBA fra Kansas State University, USA.
  • 1986: Bachelor in Business administration fra Heriott Watt University, Scotland.

Pågående/nylig avsluttede studier:

  • FOPPT4- 5 års oppfølging av TIM studien (finansiert av Stiftelsen DAM, Samarbeid med Voksne for Barn).
  • ECHO-studien; prosjektleder for øst og sør- Norge – en optimaliseringsstudie med faktorialt design som gjennomføres ved RBUP Øst og sør i samarbeid med RKBU Midt/NTNY og RKBU Nord/UiT. Finansiert av Kavlistiftelsen.
  • TIM-studien; Coping Kids a randomized controlled study of a new indicated preventive intervention for children with symptoms of anxiety and depression. Finansiert av Norsk Forskningsråd. 

Verv og utmerkelser

  • Har vært ansattvalgt styrerepresentant i RBUP Øst og sør (2. perioder)

  • Fulbright scholar, 2016

  • Leder for ANSA, Edinburgh

Samarbeid

Martinsen har langvarige internasjonalt samarbeid med blant annet

  • Professor Philip C. Kendall, Temple University, Philadelphia, USA

  • Dr. Kevin Stark, University of Texas at Austin, Austin, USA

Emneord: Angst hos barn, depresjon hos barn, Avdeling for klinisk psykologi, Klinisk barne- og ungdomspsykologi, Klinisk psykologi, Forebygging

Publikasjoner

  • Lisøy, Carina; Neumer, Simon-Peter; Adolfsen, Frode; Ingul, Jo Magne; Rasmussen, Lene-Mari Potulski & Wentzel-Larsen, Tore [Vis alle 15 forfattere av denne artikkelen] (2024). Optimizing indicated cognitive behavioral therapy to prevent child anxiety and depression: A cluster-randomized factorial trial. Behaviour Research and Therapy. ISSN 0005-7967. 176. doi: 10.1016/j.brat.2024.104520.
  • Martinsen, Kristin; Lisøy, Carina; Wentzel-Larsen, Tore; Neumer, Simon-Peter; Rasmussen, Lene-Mari Potulski & Adolfsen, Frode [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2024). School children’s mental health during the COVID-19 pandemic. Frontiers in Psychology. ISSN 1664-1078. 14. doi: 10.3389/fpsyg.2023.1290358.
  • Martinsen, Kristin; Fredriksen, Annelise; Lunde-Hansen, Christian; Torbjørnsen, Kirsten & Fedøy, Barbro (2023). A study of self-perceived change in CBT competence among Norwegian therapists undertaking a 2-year CBT training for working with young people. The Cognitive Behaviour Therapist. ISSN 1754-470X. 16(3). doi: 10.1017/S1754470X23000296. Fulltekst i vitenarkiv
  • Lisøy, Carina & Martinsen, Kristin Dagmar (2023). Måleegenskaper ved den norske versjonen av Beck Anxiety Inventory for ungdom og unge voksne (BAI). PsykTestBarn. ISSN 1893-9910. 12(1), s. 1–16. doi: 10.21337/0080.
  • Lisøy, Carina; Neumer, Simon-Peter; Waaktaar, Trine; Ingul, Jo Magne; Holen, Solveig & Martinsen, Kristin Dagmar (2022). Making high-quality measures available in diverse contexts — The psychometric properties of the Revised Child Anxiety and Depression Scale in a Norwegian sample. International Journal of Methods in Psychiatric Research. ISSN 1049-8931. 31(4), s. 1–13. doi: 10.1002/mpr.1935. Fulltekst i vitenarkiv
  • Pedersen, Marit Løtveit; Holen, Solveig; Sund, Anne Mari; Adolfsen, Frode; Løvaas, Mona Elisabeth S & Martinsen, Kristin [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2022). Targeting Internalizing Symptoms in Children: What is the Impact on School Functioning? Scandinavian Journal of Educational Research. ISSN 0031-3831. doi: 10.1080/00313831.2022.2042849. Fulltekst i vitenarkiv
  • Pedersen, Marit Løtveit; Jozefiak, Thomas; Sund, Anne Mari; Holen, Solveig; Neumer, Simon-Peter & Martinsen, Kristin D. [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2021). Psychometric properties of the Brief Problem Monitor (BPM) in children with internalizing symptoms: examining baseline data from a national randomized controlled intervention study. BMC Psychology. ISSN 2050-7283. 9(1), s. 1–12. doi: 10.1186/s40359-021-00689-1. Fulltekst i vitenarkiv
  • Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Handegård, Bjørn Helge; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin & Adolfsen, Frode [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2021). Evaluating Delivery of a CBT-Based Group Intervention for Schoolchildren With Emotional Problems: Examining the Reliability and Applicability of a Video-Based Adherence and Competence Measure. Frontiers in Psychology. ISSN 1664-1078. 12. doi: 10.3389/fpsyg.2021.702565. Fulltekst i vitenarkiv
  • Ingul, Jo Magne; Martinsen, Kristin; Adolfsen, Frode; Sund, Anne Mari; Ytreland, Kristin & Bania, Elisabeth Valmyr [Vis alle 13 forfattere av denne artikkelen] (2021). Inside the clockwork of the ECHO factorial trial: A conceptual model with proposed mediators for prevention of emotional problems in children. Frontiers in Psychology. ISSN 1664-1078. 12. doi: 10.3389/fpsyg.2021.703224. Fulltekst i vitenarkiv
  • Martinsen, Kristin & Rognli, Erling W. (2021). Kunnskapsoppsummering og klassifisering av tiltaket: The Bergen 4-Day Treatment (B4DT) . Ungsinn. Tidsskrift for virksomme tiltak for barn og unge. ISSN 2464-2142. 1(3).
  • Martinsen, Kristin; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Wentzel-Larsen, Tore; Holen, Solveig; Sund, Anne Mari & Pedersen, Marit Løtveit [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2021). Change in quality of life and self-esteem in a randomized controlled CBT study for anxious and sad children: can targeting anxious and depressive symptoms improve functional domains in schoolchildren? BMC Psychology. ISSN 2050-7283. 9:8, s. 1–14. doi: 10.1186/s40359-021-00511-y. Fulltekst i vitenarkiv
  • Løvaas, Mona Elisabeth S; Lydersen, Stian; Sund, Anne Mari; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar & Holen, Solveig [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2020). A 12-month follow-up of a transdiagnostic indicated prevention of internalizing symptoms in school-aged children: The results from the EMOTION study. Child and Adolescent Psychiatry and Mental Health (CAPMH). ISSN 1753-2000. 14. doi: 10.1186/s13034-020-00322-w. Fulltekst i vitenarkiv
  • Pedersen, Marit Løtveit; Holen, Solveig; Lydersen, Stian; Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter & Adolfsen, Frode [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2019). School functioning and internalizing problems in young schoolchildren. BMC Psychology. ISSN 2050-7283. 7:88, s. 1–13. doi: 10.1186/s40359-019-0365-1. Fulltekst i vitenarkiv
  • Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Neumer, Simon-Peter; Adolfsen, Frode; Martinsen, Kristin Dagmar & Holen, Solveig [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Facilitators and Barriers to the Implementation of EMOTION: An Indicated Intervention for Young Schoolchildren. Scandinavian Journal of Educational Research. ISSN 0031-3831. s. 1–16. doi: 10.1080/00313831.2019.1596976. Fulltekst i vitenarkiv
  • Løvaas, Mona Elisabeth S; Sund, Anne Mari; Lydersen, Stian; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar & Holen, Solveig [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2019). Does the transdiagnostic EMOTION intervention improve emotion regulation skills in children? Journal of Child and Family Studies. ISSN 1062-1024. 28(3), s. 805–813. doi: 10.1007/s10826-018-01324-1. Fulltekst i vitenarkiv
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Wentzel-Larsen, Tore; Holen, Solveig; Sund, Anne Mari & Løvaas, Mona Elisabeth S [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2019). Prevention of anxiety and depression in school children: Effectiveness of the transdiagnostic EMOTION program. Journal of Consulting and Clinical Psychology. ISSN 0022-006X. 87(2), s. 212–219. doi: 10.1037/ccp0000360. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Martinsen, Kristin & Hagen, Roger (2021). Håndbok i kognitiv atferdsterapi i behandling av barn og unge. Gyldendal Akademisk. ISBN 9788205545298. 484 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Lisøy, Carina; Askeland, Anne Liv; Martinsen, Kristin; Bania, Elisabeth Valmyr; Wentzel-Larsen, Tore & Adolfsen, Frode [Vis alle 15 forfattere av denne artikkelen] (2024). Less Is More? Viktige faktorer i et indikert gruppetiltak for barn med internaliserende vansker.
  • Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Bania, Elisabeth Valmyr; Lydersen, Stian; Sund, Anne Mari & Askeland, Anne Liv [Vis alle 13 forfattere av denne artikkelen] (2024). Har grad av foreldreinvolvering effekt på barns angst og depresjon?
  • Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Lisøy, Carina; Haug, Ida Mari; Ytreland, Kristin & Martinsen, Kristin [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2023). How to support EBIs in municipal services? .
  • Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Bania, Elisabeth Valmyr; Lydersen, Stian; Neumer, Simon-Peter & Martinsen, Kristin [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2023). Parental assessment of the child´s development, the flip side of the coin?
  • Adolfsen, Frode; Lisøy, Carina; Haug, Ida Mari; Ytreland, Kristin; Martinsen, Kristin & Rasmussen, Lene-Mari Potulski [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2023). Optimalisering av et skolebasert CBT gruppetiltak for barn i alderen 8-12 år med symptomer på angst og depresjon .
  • Haug, Ida Mari; Neumer, Simon-Peter; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Adolfsen, Frode; Bania, Elisabeth Valmyr & Lisøy, Carina [Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen] (2023). Differential effects of the MFS condition: Is there a dose response?
  • Lisøy, Carina; Martinsen, Kristin; Adolfsen, Frode; Haug, Ida Mari; Ytreland, Kristin & Rasmussen, Lene-Mari Potulski [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2023). OPTIMIZING A GROUP-BASED SCHOOL INTERVENTION FOR CHILDREN WITH EMOTIONAL PROBLEMS: EVALUATION OF THE MAIN CHILD OUTCOMES FROM THE FACTORIAL STUDY.
  • Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin; Ingul, Jo Magne; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Lisøy, Carina & Patras, Joshua Steven [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2023). THE ECHO STUDY: OPTIMIZING A GROUP-BASED SCHOOL INTERVENTION FOR CHILDREN WITH EMOTIONAL PROBLEMS. INTRODUCTION.
  • Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Adolfsen, Frode; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin; Holen, Solveig & Ingul, Jo Magne [Vis alle 12 forfattere av denne artikkelen] (2023). ECHO-studien: Optimalisering av et skolebasert KAT-tiltak for barn i alderen 8-12 år med symptomer på angst og depresjon.
  • Martinsen, Kristin; Neumer, Simon-Peter; Ingul, Jo Magne; Adolfsen, Frode; Lisøy, Carina & Ytreland, Kristin [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2022). A transfer from traditional CBT group intervention to DIGGI, a partially web-based intervention.
  • Lisøy, Carina; Ingul, Jo Magne; Martinsen, Kristin Dagmar; Adolfsen, Frode; Holen, Solveig & Rasmussen, Lene-Mari Potulski [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2022). Factorial Design in the ECHO Study, Initial Data & the Use of Technology in CBT for children.
  • Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Adolfsen, Frode; Lisøy, Carina & Ytreland, Kristin [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2022). Optimizing an intervention using VR technology.
  • Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Bania, Elisabeth Valmyr; Martinsen, Kristin Dagmar; Adolfsen, Frode & Neumer, Simon-Peter [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2022). NEW STRATEGIES FOR IMPROVING YOUTH MENTAL HEALTH AND FACILITATING DELIVERY OF A CBT PREVENTIVE INTERVENTION - DO PARENTS MATTER? - HIGH AND LOW PARENTAL INVOLVEMENT IN A PREVENTIVE INTERVENTION FOR ANXIOUS AND SAD CHILDREN.
  • Haug, Ida Mari; Neumer, Simon-Peter; Saus, Merete; Rye, Marte; Rasmussen, Lene-Mari Potulski & Adolfsen, Frode [Vis alle 13 forfattere av denne artikkelen] (2022). A novel MFS for use in first line services and in preventative mental health interventions:Preliminary results of qualitative exploration of group leaders experiences implementing MFS in group sessions in a school-based mental health intervention. .
  • Neumer, Simon-Peter; Haug, Ida Mari; Adolfsen, Frode; Patras, Joshua; Lisøy, Carina & Martinsen, Kristin Dagmar [Vis alle 12 forfattere av denne artikkelen] (2022). USE OF A NEW MEASUREMENT FEEDBACK SYSTEM (MFS) FOR CHILDREN WITH EMOTIONAL PROBLEMS – HOW CAN THE “myEcho” APP IMPROVE OUTCOMES IN A PREVENTIVE INTERVENTION?
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Lisøy, Carina; Neumer, Simon-Peter; Adolfsen, Frode; Ingul, Jo Magne & Sund, Anne Mari [Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen] (2022). Delvis digital versjon av Mestrende barn.
  • Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Ingul, Jo Magne; Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Adolfsen, Frode & Sund, Anne Mari [Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen] (2022). Virtual Reality (VR).
  • Neumer, Simon-Peter; Haug, Ida Mari; Patras, Joshua; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Martinsen, Kristin Dagmar & Adolfsen, Frode [Vis alle 12 forfattere av denne artikkelen] (2022). Faktor 1: Measurement Feedback System (MFS). Tilbakemeldingssytem.
  • Adolfsen, Frode; Rye, Marte; Neumer, Simon-Peter; Ingul, Jo Magne; Martinsen, Kristin Dagmar & Lisøy, Carina [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2022). Pandemien gjorde triste og enstelige barn mer bekymret. https://forskning.no/.
  • Martinsen, Kristin & Hagen, Roger (2021). Introduksjon til kognitiv atferdsterapi for barn og unge . I Martinsen, Kristin & Hagen, Roger (Red.), Håndbok i kognitiv atferdsterapi i behandling av barn og unge. Gyldendal Akademisk. ISSN 9788205545298. s. 17–50.
  • Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin; Haug, Ida Mari; Lisøy, Carina; Ingul, Jo Magne & Ytreland, Kristin [Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen] (2021). Moving from TIM to ECHO: optimizing a school-based intervention to prevent anxiety and depression in children .
  • Neumer, Simon-Peter; Patras, Joshua; Holen, Solveig; Lisøy, Carina; Askeland, Anne Liv & Haug, Ida Mari [Vis alle 15 forfattere av denne artikkelen] (2021). Study Protocol of a factorial trial ECHO: Optimizing a group-based school intervention for children with emotional problems. BMC Psychology. ISSN 2050-7283. 9:97, s. 1–12. doi: 10.1186/s40359-021-00581-y. Fulltekst i vitenarkiv
  • Bania, Elisabeth Valmyr; Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Mari; Martinsen, Kristin Dagmar & Lisøy, Carina [Vis alle 14 forfattere av denne artikkelen] (2020). "Hvilken betydning har foreldreinvolvering i et gruppebasert tiltak for triste og engstlige barn?".
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Lisøy, Carina; Askeland, Anne Liv; Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski & Goverud Andersson, Ola [Vis alle 13 forfattere av denne artikkelen] (2020). Digital betingelse - Diggi - Kan delvis digital gjennomføring gi god effekt for barna?
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Mari & Adolfsen, Frode [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2020). Gi barn som strever hjelp til mestring på egne premisser. Forskning.no. ISSN 1891-635X.
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig & Neumer, Simon-Peter (2020). Forebygging av vanlige psykiske lidelser hos barn og unge - Er gruppe- og internettbaserte tiltak vikrsomme og kostnadseffektive? Tidsskrift for kognitiv terapi. ISSN 1504-3142.
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Sund, Anne Mari; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Løvaas, Mona Elisabeth S; Neumer, Simon-Peter & Holen, Solveig (2020). Forebygging av angst og depresjon hos skolebarn - effekten av det transdiagnostiske tiltaket Mestrende barn. BestPractice Nordic. ISSN 1902-7583.
  • Ingul, Jo Magne; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Martinsen, Kristin Dagmar; Ytreland, Kristin; Bania, Elisabeth Valmyr & Sund, Anne Mari [Vis alle 14 forfattere av denne artikkelen] (2020). Virtual Reality for engstelige og triste barn; optimering av atferds-eksperimenter og aktivering.
  • Lisøy, Carina; Martinsen, Kristin Dagmar; Askeland, Anne Liv; Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski & Ingul, Jo Magne [Vis alle 14 forfattere av denne artikkelen] (2020). ECHO: Optimalisering av et gruppebasert tiltak for engstelige og triste barn.
  • Neumer, Simon-Peter; Haug, Ida Mari; Patras, Joshua; Lisøy, Carina; Askeland, Anne Liv & Adolfsen, Frode [Vis alle 14 forfattere av denne artikkelen] (2020). MittEcho - En brukerstemme til barn og unge i ECHO studien.
  • Ingul, Jo Magne; Martinsen, Kristin Dagmar; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Neumer, Simon-Peter; Sund, Anne Mari & Holen, Solveig [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). PARENTAL INVOLVEMENT; WILL IT MAKE A DIFFERENCE?
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Sund, Anne Mari; Løvaas, Mona Elisabeth S & Ingul, Jo Magne [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2019). TRANSFER FROM A TRADITIONAL CBT GROUP INTERVENTION TO A PARTIAL WEB-BASED SOLUTION.
  • Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig; Patras, Joshua; Adolfsen, Frode & Rasmussen, Lene-Mari Potulski [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Development of a new measurement feedback system for children with emotional problems .
  • Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig; Sund, Anne Mari; Tore, Wentzel-Larsen & Ingul, Jo Magne [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2019). Forebyggende arbeid i kommunene: Erfaringer fra TIM-studien og videreføring i ECHO.
  • Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Neumer, Simon-Peter; Patras, Joshua; Martinsen, Kristin Dagmar; Adolfsen, Frode & Ingul, Jo Magne [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). HOW CAN USE OF VIRTUAL REALITY TECHNOLOGY HELP IMPROVE AN INTERVENTION FOR CHILDREN WITH EMOTIONAL PROBLEMS? Fulltekst i vitenarkiv
  • Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig; Sund, Anne Mari; Ingul, Jo Magne & Rasmussen, Lene-Mari Potulski [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Forebyggende arbeid i kommunene: Erfaringer fra TIM-studien og videreføring i ECHO.
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Mari & Patras, Joshua [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Fra TIM til ECHO: optimalisering av et gruppebasert tiltak rettet mot barn med emosjonelle vansker .
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Mari & Patras, Joshua [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Fra TIM til ECHO: optimalisering av et gruppebasert tiltak rettet mot barn med emosjonelle vansker .
  • Martinsen, Kristin Dagmar (2019). Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
  • Martinsen, Kristin Dagmar (2019). Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
  • Martinsen, Kristin Dagmar (2019). Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
  • Martinsen, Kristin Dagmar & Neumer, Simon-Peter (2019). Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
  • Martinsen, Kristin Dagmar & Neumer, Simon-Peter (2019). Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
  • Martinsen, Kristin Dagmar & Neumer, Simon-Peter (2019). Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
  • Martinsen, Kristin Dagmar & Neumer, Simon-Peter (2019). Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
  • Martinsen, Kristin Dagmar (2019). Mestrende barn opplæring for ECHO, Trondheim.
  • Martinsen, Kristin Dagmar (2019). Nettverksmøte for Mestrende barn gruppeledere.
  • Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Adolfsen, Frode; Patras, Joshua & Rasmussen, Lene-Mari Potulski [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2019). Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
  • Bania, Elisabeth Valmyr; Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Mari; Neumer, Simon-Peter & Martinsen, Kristin Dagmar [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2019). Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
  • Bania, Elisabeth Valmyr; Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar & Adolfsen, Frode [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2019). Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
  • Ingul, Jo Magne; Ytreland, Kristin; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Adolfsen, Frode & Patras, Joshua [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
  • Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski & Patras, Joshua [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2019). Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
  • Bania, Elisabeth Valmyr; Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Mari; Neumer, Simon-Peter & Martinsen, Kristin Dagmar [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2019). Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
  • Ingul, Jo Magne; Ytreland, Kristin; Sund, Anne Mari; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar & Adolfsen, Frode [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
  • Bania, Elisabeth Valmyr; Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar & Adolfsen, Frode [Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen] (2019). Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
  • Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Ingul, Jo Magne; Martinsen, Kristin Dagmar & Neumer, Simon-Peter [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
  • Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Sund, Anne Marie; Ingul, Jo Magne & Martinsen, Kristin Dagmar [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
  • Adolfsen, Frode; Patras, Joshua; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Marie & Neumer, Simon-Peter [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
  • Adolfsen, Frode; Patras, Joshua; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig & Neumer, Simon-Peter [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
  • Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Marie & Martinsen, Kristin Dagmar [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
  • Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Holen, Solveig; Neumer, Simon-Peter & Martinsen, Kristin Dagmar [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
  • Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Marie & Martinsen, Kristin Dagmar [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
  • Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig & Martinsen, Kristin Dagmar [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
  • Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Patras, Joshua; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Holen, Solveig & Adolfsen, Frode [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Optimizing Evidence Based Interventions (EBI) for children and adolescents in Norway.
  • Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Martinsen, Kristin Dagmar; Sund, Anne Mari; Adolfsen, Frode & Patras, Joshua (2019). Nyhetsbrev TIM studien 2019.
  • Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig; Adolfsen, Frode & Patras, Joshua [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Presentasjon av ECHO for Levanger Kommune.
  • Bania, Elisabeth Valmyr; Sandvik, Kristin; Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar & Holen, Solveig [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2019). Presentasjon av ECHO for Stjørdal Kommune .
  • Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig; Adolfsen, Frode & Patras, Joshua [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Presentasjon av ECHO for Melhus Kommune.
  • Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Mari; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig & Adolfsen, Frode [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Presentasjon av ECHO for Trondheim Kommune .
  • Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig; Adolfsen, Frode; Patras, Joshua & Rasmussen, Lene-Mari Potulski [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua & Ingul, Jo Magne [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2019). Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
  • Martinsen, Kristin Dagmar (2019). Tidlige tiltak- Det transdiagnostiske tiltaket Mestrende barn skal forebygge både angst og depresjon hos barn. Tidsskrift for Norsk Psykologforening. ISSN 0332-6470. 56(02), s. 99–101.
  • Pedersen, Marit Løtveit; Holen, Solveig; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Rasmussen, Lene-Mari Potulski & Patras, Joshua [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2018). Do Teachers notice internalizing problems among young schoolchildren.
  • Thoresen, Bente & Martinsen, Kristin Dagmar (2018). Hjelp mot engstelighet og tristhet. [Fagblad]. Rådet for Psykisk helse nr 5/2018.
  • Martinsen, Kristin Dagmar (2018). Angst og depresjon hos skolebarn. [TV]. TV2 Nyhetskanalen.
  • TV2, Journalist & Martinsen, Kristin Dagmar (2018). Gir terapi på barneskolen for å forhindre angst og depresjon. [TV]. TV2 Dagsrevyen.
  • Martinsen, Kristin Dagmar (2018). Kan fokus på transdiagnostiske prosesser bygge bro mellom forskning og praksis?
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Sund, Anne Mari & Løvaas, Mona Elisabeth S [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2018). Preliminary results from the effectiveness study of the preventive EMOTION intervention & Use of new technology to improve uptake of the intervention in the services.
  • Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Adolfsen, Frode; Martinussen, Monica; Martinsen, Kristin Dagmar & Holen, Solveig [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2018). Implementation of the EMOTION program.
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Waaktaar, Trine; Sund, Anne Mari & Løvaas, Mona Elisabeth S [Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen] (2018). Effectiveness evaluation of the EMOTION program.
  • Martinsen, Kristin Dagmar (2018). Mestrende barn Gjennomgang av programmet for barne- og foreldregrupper.
  • Martinsen, Kristin Dagmar (2018). Mestrende barn opplæring.
  • Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter & Waaktaar, Trine (2018). Prevention of anxiety and depression i school children. The development and testing of the new transdiagnostic EMOTION intervention. Universitetet i Oslo.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 5. mai 2021 13:35 - Sist endret 11. juni 2024 10:43