-
Lisøy, Carina; Askeland, Anne Liv; Martinsen, Kristin; Bania, Elisabeth Valmyr; Wentzel-Larsen, Tore & Adolfsen, Frode
[Vis alle 15 forfattere av denne artikkelen]
(2024).
Less Is More? Viktige faktorer i et indikert gruppetiltak for barn med internaliserende vansker.
-
Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Bania, Elisabeth Valmyr; Lydersen, Stian; Sund, Anne Mari & Askeland, Anne Liv
[Vis alle 13 forfattere av denne artikkelen]
(2024).
Har grad av foreldreinvolvering effekt på barns angst og depresjon?
-
-
Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Bania, Elisabeth Valmyr; Lydersen, Stian; Neumer, Simon-Peter & Martinsen, Kristin
[Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen]
(2023).
Parental assessment of the child´s development, the flip side of the coin?
-
Adolfsen, Frode; Lisøy, Carina; Haug, Ida Mari; Ytreland, Kristin; Martinsen, Kristin & Rasmussen, Lene-Mari Potulski
[Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen]
(2023).
Optimalisering av et skolebasert CBT gruppetiltak for barn i
alderen 8-12 år med symptomer på angst og depresjon
.
-
Haug, Ida Mari; Neumer, Simon-Peter; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Adolfsen, Frode; Bania, Elisabeth Valmyr & Lisøy, Carina
[Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen]
(2023).
Differential effects of the MFS condition: Is there a dose response?
-
Lisøy, Carina; Martinsen, Kristin; Adolfsen, Frode; Haug, Ida Mari; Ytreland, Kristin & Rasmussen, Lene-Mari Potulski
[Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen]
(2023).
OPTIMIZING A GROUP-BASED SCHOOL INTERVENTION FOR CHILDREN WITH EMOTIONAL PROBLEMS: EVALUATION OF THE MAIN CHILD OUTCOMES FROM THE FACTORIAL STUDY.
-
Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin; Ingul, Jo Magne; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Lisøy, Carina & Patras, Joshua Steven
[Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen]
(2023).
THE ECHO STUDY: OPTIMIZING A GROUP-BASED SCHOOL INTERVENTION FOR CHILDREN WITH EMOTIONAL PROBLEMS. INTRODUCTION.
-
Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Adolfsen, Frode; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin; Holen, Solveig & Ingul, Jo Magne
[Vis alle 12 forfattere av denne artikkelen]
(2023).
ECHO-studien: Optimalisering av et skolebasert KAT-tiltak for barn i alderen 8-12 år med symptomer på angst og depresjon.
-
Martinsen, Kristin; Neumer, Simon-Peter; Ingul, Jo Magne; Adolfsen, Frode; Lisøy, Carina & Ytreland, Kristin
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2022).
A transfer from traditional CBT group intervention to DIGGI, a partially web-based intervention.
-
Lisøy, Carina; Ingul, Jo Magne; Martinsen, Kristin Dagmar; Adolfsen, Frode; Holen, Solveig & Rasmussen, Lene-Mari Potulski
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2022).
Factorial Design in the ECHO Study, Initial Data & the Use of Technology in CBT for children.
-
-
Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Bania, Elisabeth Valmyr; Martinsen, Kristin Dagmar; Adolfsen, Frode & Neumer, Simon-Peter
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2022).
NEW STRATEGIES FOR IMPROVING YOUTH MENTAL HEALTH AND FACILITATING DELIVERY OF A CBT PREVENTIVE INTERVENTION - DO PARENTS MATTER? - HIGH AND LOW PARENTAL INVOLVEMENT IN A PREVENTIVE INTERVENTION FOR ANXIOUS AND SAD CHILDREN.
-
Haug, Ida Mari; Neumer, Simon-Peter; Saus, Merete; Rye, Marte; Rasmussen, Lene-Mari Potulski & Adolfsen, Frode
[Vis alle 13 forfattere av denne artikkelen]
(2022).
A novel MFS for use in first line services and in preventative mental health interventions:Preliminary results of qualitative exploration of group leaders experiences implementing MFS in group sessions in a school-based mental health intervention.
.
-
Neumer, Simon-Peter; Haug, Ida Mari; Adolfsen, Frode; Patras, Joshua; Lisøy, Carina & Martinsen, Kristin Dagmar
[Vis alle 12 forfattere av denne artikkelen]
(2022).
USE OF A NEW MEASUREMENT FEEDBACK SYSTEM (MFS) FOR CHILDREN WITH EMOTIONAL PROBLEMS – HOW CAN THE “myEcho” APP IMPROVE OUTCOMES IN A PREVENTIVE INTERVENTION?
-
-
-
-
Adolfsen, Frode; Rye, Marte; Neumer, Simon-Peter; Ingul, Jo Magne; Martinsen, Kristin Dagmar & Lisøy, Carina
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2022).
Pandemien gjorde triste og enstelige barn mer bekymret.
https://forskning.no/.
-
Martinsen, Kristin & Hagen, Roger
(2021).
Introduksjon til kognitiv atferdsterapi for barn og unge
.
I Martinsen, Kristin & Hagen, Roger (Red.),
Håndbok i kognitiv atferdsterapi i behandling av barn og unge.
Gyldendal Akademisk.
ISSN 9788205545298.
s. 17–50.
-
Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin; Haug, Ida Mari; Lisøy, Carina; Ingul, Jo Magne & Ytreland, Kristin
[Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen]
(2021).
Moving from TIM to ECHO: optimizing a school-based intervention to prevent anxiety and depression in children .
-
Neumer, Simon-Peter; Patras, Joshua; Holen, Solveig; Lisøy, Carina; Askeland, Anne Liv & Haug, Ida Mari
[Vis alle 15 forfattere av denne artikkelen]
(2021).
Study Protocol of a factorial trial ECHO: Optimizing a group-based school intervention for children with emotional problems.
BMC Psychology.
ISSN 2050-7283.
9:97,
s. 1–12.
doi:
10.1186/s40359-021-00581-y.
Fulltekst i vitenarkiv
Vis sammendrag
Youth mental health problems are a major public health concern. Anxiety and depression are among the most common psychological difficulties. The aim of this study is to evaluate an optimized version of a promising indicated group intervention for emotional problems. The program (EMOTION Coping Kids Managing Anxiety and Depression) targets school children 8–12 years with anxious and depressive symptoms and examines three factors. Factor 1 compares the standard EMOTION intervention delivered in 16 group-based sessions (Group), versus a partially-digital EMOTION intervention (DIGGI) delivered as eight group sessions and eight digital sessions. Both versions use virtual reality technology (VR) to improve behavioral experiments. Factor 2 compares parent participation in a 5-session parent group (high involvement) versus sharing information with parents via a brochure (low involvement). Factor 3 compares the use of a measurement and feedback system (MFS) designed to help group leaders tailor the intervention using feedback from children with no MFS. Methods Using a cluster-randomized factorial design, 40 schools across Norway will be randomized to eight different experimental conditions based on three, two-level factors. To assess internalizing symptoms in children, children and their parents will be given self-report questionnaires pre-, post-, and one year after intervention. Parents also report on demographics, user satisfaction, personal symptoms and perception of family related factors. Teachers report on child symptoms and school functioning. Group leaders and the head of the municipal services report on implementation issues. The primary outcomes are changes in depressive and anxious symptoms. Some secondary outcomes are changes in self-esteem, quality of life, and user satisfaction. Questions regarding the consequences of the COVID-19 pandemic are included. Treatment fidelity is based on checklists from group leaders, and on user data from the participating children. Discussion This study is a collaboration between three regional centers for child and adolescent mental health in Norway. It will provide knowledge about: (1) the effect of school-based preventive interventions on anxiety and depression in children; (2) the effect of feedback informed health systems, (3) the effect and cost of digital health interventions for children, and (4) the effect of parental involvement.
-
Bania, Elisabeth Valmyr; Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Mari; Martinsen, Kristin Dagmar & Lisøy, Carina
[Vis alle 14 forfattere av denne artikkelen]
(2020).
"Hvilken betydning har foreldreinvolvering i et gruppebasert tiltak for triste og engstlige barn?".
-
Martinsen, Kristin Dagmar; Lisøy, Carina; Askeland, Anne Liv; Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski & Goverud Andersson, Ola
[Vis alle 13 forfattere av denne artikkelen]
(2020).
Digital betingelse - Diggi - Kan delvis digital gjennomføring gi god effekt for barna?
-
-
Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig & Neumer, Simon-Peter
(2020).
Forebygging av vanlige psykiske lidelser hos barn og unge - Er gruppe- og internettbaserte tiltak vikrsomme og kostnadseffektive?
Tidsskrift for kognitiv terapi.
ISSN 1504-3142.
-
Martinsen, Kristin Dagmar; Sund, Anne Mari; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Løvaas, Mona Elisabeth S; Neumer, Simon-Peter & Holen, Solveig
(2020).
Forebygging av angst og depresjon hos skolebarn - effekten av det transdiagnostiske tiltaket Mestrende barn.
BestPractice Nordic.
ISSN 1902-7583.
-
Ingul, Jo Magne; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Martinsen, Kristin Dagmar; Ytreland, Kristin; Bania, Elisabeth Valmyr & Sund, Anne Mari
[Vis alle 14 forfattere av denne artikkelen]
(2020).
Virtual Reality for engstelige og triste barn; optimering av atferds-eksperimenter og aktivering.
Vis sammendrag
Bakgrunn
Ferdighetstrening, eksponering og øving er av de mest brukte, og best dokumenterte, teknikkene i arbeidet med barn og unge med angst og/eller depresjon.. Likevel opplever terapeuter ofte vansker med å legge til rette for gode øvingssituasjoner. Gjennom bruk av Virtual Reality (VR) kan barn og unge øve under standardiserte betingelser, gjentatte ganger, i trygge omgivelser. Basert på data- genererte scener eller 360°-filmer skapes et virtuelt miljø som sikrer innlevelse og opplevelse tilnærmet lik situasjoner den unge opplever i hverdagen. Dette kan potensielt gjøre det enklere å komme i gang med øving og føre til bedre effekt av øvingen. Tidligere studier som har sett på effekten av VR i behandling viser gode resultater, men er ofte gjennomført på spesifikke fobier (f.eks edderkoppfobi), med voksne som målgruppe. I ECHO studien blir VR brukt for engstelige og triste barn i grupper på skolene de går.
Formål
Hovedmålet med bruk av VR-teknologi er å hjelpe barn og gruppeledere til å komme i gang med øving, i tillegg ønsker vi svar på følgende problemstillinger:
• Hvordan opplever barn og gruppeledere øving med bruk av VR?
• Gjør det det lettere å legge til rette for øving?
• Øker brukervennligheten i mestrende Barn ?
Metode
Bruk av VR-teknologi er en del av ECHO studien som er en RCT med multifaktorielt design. Det er laget 13 scener med 360°film basert på situasjoner engstelige og triste barn synes er vanskelige. Filmene er laget av Ravnfilm i samarbeid med ECHO og 7. klasse ved Halsan barneskole. I studien vil barn få tilgang til scenene gjennom bruk Oculus GO briller med headset. Barn rekruttert til ECHO studien skal bruke scenene som en del av øvingen i Mestrende barn grupper. Det er laget spesifikke prosedyrer for bruk av hver scene. Datainnsamling starter våren 2020 og er ferdig høsten 2022.
Resultat
Det foreligger ingen resultater fra ECHO studien enda. Rekruttering av første bølge er gjennomført med god deltagelse og NN grupper er pr dags dato i gang!
-
Lisøy, Carina; Martinsen, Kristin Dagmar; Askeland, Anne Liv; Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski & Ingul, Jo Magne
[Vis alle 14 forfattere av denne artikkelen]
(2020).
ECHO: Optimalisering av et gruppebasert tiltak for engstelige og triste barn.
-
-
Ingul, Jo Magne; Martinsen, Kristin Dagmar; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Neumer, Simon-Peter; Sund, Anne Mari & Holen, Solveig
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
PARENTAL INVOLVEMENT; WILL IT MAKE A DIFFERENCE?
Vis sammendrag
Research has shown that parental factors contribute to the maintenance as well as the development of childhood anxiety and depression. Therefore, involvement of parents in treatment of childhood anxiety and depression has been included in many manuals. Focusing on positive parenting, altering negativity and distorted cognitions in parents have been hypothesized to increase effect of treatment.
Effects of parental involvement in treatment are, however, ambiguous (Breinholst, Esbjorn, Reinholdt-Dunne, & Stallard, 2012; Silverman, Pina, & Viswesvaran, 2008). One metanalysis study shows a possibly positive effect of involving parents in Cognitive Behaviour Therapy (CBT) interventions for depression and anxiety in children (Brendel & Maynard, 2014), while another meta-analysis indicate only a small non-significant effect in favor of treatments including only the child (Thulin, Svirsky, Serlachius, Andersson, & Ost, 2014). The reasons for these ambiguous results may partly stem from methodological issues and the relevance of included components (Breinholst et al., 2012), but also because change usually is measured through diagnostic or symptomatic change in children, rather than measuring the factor’s it is supposed to change; parental and family functioning.
Also, most studies investigate this in relation to children with established anxiety or depressive disorders, therefore the effects of parental involvement in children with subclinical symptoms of anxiety and depression is largely unknown. In first line services resources are scarce, and in busy times parents may find it difficult to attend meetings. Including only components known to enhance effect seems important.
The ECHO study is designed to investigate the effects of parental involvement on child symptoms, but also on parent and family functioning. Half the included children will receive a parental involvement component while for the other half parents will only receive a brochure describing anxiety, depression and parenting. The mechanisms and possible effects of this will be discussed at the symposium.
-
Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Sund, Anne Mari; Løvaas, Mona Elisabeth S & Ingul, Jo Magne
[Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
TRANSFER FROM A TRADITIONAL CBT GROUP INTERVENTION TO A PARTIAL WEB-BASED SOLUTION.
Vis sammendrag
Youth with subclinical but elevated levels of anxious and depressive symptoms experience significant impairment, and the symptoms predict later disorders. From 2015, the responsibility for treating mild depression and anxiety in Norway shifted from specialized mental health clinics to first line services, and there is a gap between the number of children in need and those few receiving care. It is therefore a great need for evidence-based interventions that can reach more children in schools.
Developing and evaluating integrated evidence-based interventions (EBI) that target multiple but related emotional problems (i.e., a transdiagnostic approach), has been an important task for research groups involved in the Echo study. The research group recently conducted an RCT study of the transdiagnostic indicated prevention program EMOTION (Kendall, Stark, Martinsen, O'Neil, & Arora, 2013). The original EMOTION-intervention aims to reduce symptoms of anxiety and/or depression in children aged 9 to 12 years in 20, group-based sessions.
Outcome results for EMOTION were positive and indicate that the intervention can reduce symptoms of anxiety and depression and that the services would benefit from optimized intervention methods (Martinsen et al., 2019).The same study suggested that further investigation is needed to facilitate implementation when the intervention is transferred into routine practice. One way to improve widespread adoption of the program is to provide a shorter version where some of the sessions are completed online. We therefore developed a new standard version (16 group sessions) and a shorter version with 8 sessions in groups plus 8 sessions online. Based on results from previous evaluations, the development of a partially digital intervention will be presented and challenges when using new technology will be discussed.
References
Kendall, P. C., Stark, K. D., Martinsen, K., O'Neil, K. A., & Arora, P. (2013). EMOTION: "Coping kids" managing anxiety and depression; groupleaders manual. Ardmore, PA: Workbook Publishing.
Martinsen, K. D., Rasmussen, L. M. P., Wentzel-Larsen, T., Holen, S., Sund, A. M., Lovaas, M. E. S., . . . Neumer, S. P. (2019). Prevention of anxiety and depression in school children: Effectiveness of the transdiagnostic EMOTION program. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 2(87), 212-219. doi:10.1037/ccp0000360
-
Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig; Patras, Joshua; Adolfsen, Frode & Rasmussen, Lene-Mari Potulski
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Development of a new measurement feedback system for children with emotional problems
.
Vis sammendrag
Preliminary results in a Cochrane report currently undertaken at our institution (Kornør, et al., 2015) on the effect of client feedback, identified several MFS instruments that can be used with children and adolescents. The existing MFS systems suffer, however, from use of measures that are not well-validated, a rigid structure that is not adaptable, or a monetized approach to distribution that is not compatible with large-scale distribution.
To develop a new MFS for the Echo study, our research group conducted a pilot study funded by the Norwegian Research Council establishing assessment protocols in close cooperation with first line services. One part of this assessment protocol is a new idiographic measure that has been developed and evaluated in a study with adolescents (Tollefsen et al.,2019; under review).
The new Measurement Feedback System for use in the current study and later the services in the municipality is called “myEcho” and it will be developed in close collaboration with the University of Oslo. It will include an idiographic measure of personal aims and items measuring symptom levels, with everything displayed on a visual data dashboard to guide the interventionists in developing goals for the children.
We will present the results from the studies mentioned above, address the limitations of established MFS systems, and give a picture of the MFS system that is currently under development for use in our study.
Reference:
Kornør, H., et al. (2015). Client feedback in psychological therapy for children and adolescents with mental health problems. Cochrane Database of Systematic Reviews, (6).
-
Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig; Sund, Anne Mari; Tore, Wentzel-Larsen & Ingul, Jo Magne
[Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Forebyggende arbeid i kommunene: Erfaringer fra TIM-studien og videreføring i ECHO.
-
-
Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig; Sund, Anne Mari; Ingul, Jo Magne & Rasmussen, Lene-Mari Potulski
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Forebyggende arbeid i kommunene: Erfaringer fra TIM-studien og videreføring i ECHO.
-
Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Mari & Patras, Joshua
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Fra TIM til ECHO: optimalisering av et gruppebasert tiltak rettet mot barn med emosjonelle vansker
.
-
Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Mari & Patras, Joshua
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Fra TIM til ECHO: optimalisering av et gruppebasert tiltak rettet mot barn med emosjonelle vansker
.
-
Martinsen, Kristin Dagmar
(2019).
Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
-
Martinsen, Kristin Dagmar
(2019).
Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
-
Martinsen, Kristin Dagmar
(2019).
Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
-
Martinsen, Kristin Dagmar & Neumer, Simon-Peter
(2019).
Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
-
Martinsen, Kristin Dagmar & Neumer, Simon-Peter
(2019).
Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
-
Martinsen, Kristin Dagmar & Neumer, Simon-Peter
(2019).
Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
-
Martinsen, Kristin Dagmar & Neumer, Simon-Peter
(2019).
Fra TIM til Echo, Optimalisering av et skolebasert tiltak for barn med emosjonelle vansker.
-
Martinsen, Kristin Dagmar
(2019).
Mestrende barn opplæring for ECHO, Trondheim.
-
Martinsen, Kristin Dagmar
(2019).
Nettverksmøte for Mestrende barn gruppeledere.
-
Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Adolfsen, Frode; Patras, Joshua & Rasmussen, Lene-Mari Potulski
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
-
Bania, Elisabeth Valmyr; Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Mari; Neumer, Simon-Peter & Martinsen, Kristin Dagmar
[Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
-
Bania, Elisabeth Valmyr; Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar & Adolfsen, Frode
[Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
-
Ingul, Jo Magne; Ytreland, Kristin; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Adolfsen, Frode & Patras, Joshua
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
-
Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski & Patras, Joshua
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
-
Bania, Elisabeth Valmyr; Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Mari; Neumer, Simon-Peter & Martinsen, Kristin Dagmar
[Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
-
Ingul, Jo Magne; Ytreland, Kristin; Sund, Anne Mari; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar & Adolfsen, Frode
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
-
Bania, Elisabeth Valmyr; Ytreland, Kristin; Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar & Adolfsen, Frode
[Vis alle 9 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
-
Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Ingul, Jo Magne; Martinsen, Kristin Dagmar & Neumer, Simon-Peter
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
-
Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Sund, Anne Marie; Ingul, Jo Magne & Martinsen, Kristin Dagmar
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
-
Adolfsen, Frode; Patras, Joshua; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Marie & Neumer, Simon-Peter
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
-
Adolfsen, Frode; Patras, Joshua; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig & Neumer, Simon-Peter
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
-
Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Marie & Martinsen, Kristin Dagmar
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
-
Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Holen, Solveig; Neumer, Simon-Peter & Martinsen, Kristin Dagmar
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
-
Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Ingul, Jo Magne; Sund, Anne Marie & Martinsen, Kristin Dagmar
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
-
Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig & Martinsen, Kristin Dagmar
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
ECHO- Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge .
-
Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Patras, Joshua; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Holen, Solveig & Adolfsen, Frode
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Optimizing Evidence Based Interventions (EBI) for children and adolescents in Norway.
Vis sammendrag
Norwegian municipalities are responsible for primary mental health care of children and adolescents, however, systematic procedures for systematic screening and providing Evidence Based Interventions (EBI) are lacking. Giving access to EBIs and improving these interventions through systematic feedback can address variations between municipalities and streamline referral to specialized services to ensure that all children have access to the best mental health care no matter where they live.
The presentation will briefly describe the current situation in Norway with regards to mental health care and present online tools that have been launched to support the use of EBIs in mental health services and outpatient clinics for children and adolescents. This will be followed with a presentation of a new, integrated intervention that targets multiple but related emotional problems in a transdiagnostic approach, the EMOTION Coping Kids. This intervention is based on Phil Kendall’s “Coping Cat” program and runs in an intensive 10 weeks course in order internalize the coping skills necessary to produce lasting change.
The presentation will close with a presentation of our latest project, the Echo study, where we will, among other things, develop and evaluate a Measurement and Feedback System (MFS) using a cluster randomized factorial design involving 40 schools across Norway.
The aim of the Echo MFS is to support assessment and interventions related to emotional problems through feedback to service providers, thus optimizing the performance of services. The idea is that this MFS is free for use and can be combined with various interventions. In this way, Echo MFS could provide us with a platform for international research cooperation.
-
Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Martinsen, Kristin Dagmar; Sund, Anne Mari; Adolfsen, Frode & Patras, Joshua
(2019).
Nyhetsbrev TIM studien 2019.
-
-
Bania, Elisabeth Valmyr; Sandvik, Kristin; Ingul, Jo Magne; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar & Holen, Solveig
[Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Presentasjon av ECHO for Stjørdal Kommune
.
-
-
-
Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Holen, Solveig; Adolfsen, Frode; Patras, Joshua & Rasmussen, Lene-Mari Potulski
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
-
Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Adolfsen, Frode; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Patras, Joshua & Ingul, Jo Magne
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2019).
Fra TIM til Echo. Optimering av indikert forebyggende tiltak for barn og unge.
-
Martinsen, Kristin Dagmar
(2019).
Tidlige tiltak- Det transdiagnostiske tiltaket Mestrende barn skal forebygge både angst og depresjon hos barn.
Tidsskrift for Norsk Psykologforening.
ISSN 0332-6470.
56(02),
s. 99–101.
-
Pedersen, Marit Løtveit; Holen, Solveig; Neumer, Simon-Peter; Martinsen, Kristin Dagmar; Rasmussen, Lene-Mari Potulski & Patras, Joshua
[Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
Do Teachers notice internalizing problems among young schoolchildren.
-
Thoresen, Bente & Martinsen, Kristin Dagmar
(2018).
Hjelp mot engstelighet og tristhet.
[Fagblad].
Rådet for Psykisk helse nr 5/2018.
-
Martinsen, Kristin Dagmar
(2018).
Angst og depresjon hos skolebarn.
[TV].
TV2 Nyhetskanalen.
-
TV2, Journalist & Martinsen, Kristin Dagmar
(2018).
Gir terapi på barneskolen for å forhindre angst og depresjon.
[TV].
TV2 Dagsrevyen.
-
Martinsen, Kristin Dagmar
(2018).
Kan fokus på transdiagnostiske prosesser bygge bro mellom forskning og praksis?
-
Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Rasmussen, Lene-Mari Potulski; Sund, Anne Mari & Løvaas, Mona Elisabeth S
[Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
Preliminary results from the effectiveness study of the preventive EMOTION intervention & Use of new technology to improve uptake of the intervention in the services.
-
-
Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter; Holen, Solveig; Waaktaar, Trine; Sund, Anne Mari & Løvaas, Mona Elisabeth S
[Vis alle 11 forfattere av denne artikkelen]
(2018).
Effectiveness evaluation of the EMOTION program.
-
Martinsen, Kristin Dagmar
(2018).
Mestrende barn
Gjennomgang av programmet for barne- og foreldregrupper.
-
Martinsen, Kristin Dagmar
(2018).
Mestrende barn opplæring.
-
Martinsen, Kristin Dagmar; Neumer, Simon-Peter & Waaktaar, Trine
(2018).
Prevention of anxiety and depression i school children. The development and testing of the new transdiagnostic EMOTION intervention.
Universitetet i Oslo.