English version of this page

Sosialantropologisk institutt fyller 60 år!

Sosialantropologisk Institutt ved Universitet i Oslo fyller 60 år i 2024, og vi inviterer til faglig feiring og fest.

Bildet viser Eilert Sundsts hus, B-blokka.

Foto: Francesco Saggio/UiO

Gjennom 60 år har instituttet hatt en sentral rolle innen sosialantropologien nasjonalt og internasjonalt. Hvor har vi vært, hvor er vi, og hvor skal vi?

I dagsprogrammet blir det foredrag, debatter og tankesprang fra både nye og veletablerte stemmer innen sosialantropologien. Vi byr også på antrokarusell, der antropologer gir innblikk i hvilken rolle antropologien spiller i deres arbeidshverdag. Etter dagsprogrammet blir det videre feiring og fest på kvelden.

Tentativt program:

• 10.00-17.00: Foredrag, debatter og antrokarusell. Sted: Domus Bibliotheca.
    • Mer info om detaljert program kommer.
    • Noe av programmet vil foregå på norsk og noe på engelsk. Dette vil bli merket i programmet.
  • 18.00-? : Videre feiring og fest. Sted: TBA.

Vi ønsker alle gamle og nye venner av Sosialantropologisk Institutt hjertelig velkommen til kunnskapspåfyll, kollegatreff og feiring!

Påmelding

Det vil være mulig å delta på hele dagsprogrammet, eller kun deler av dette.

Påmeldingsskjema

Sosialantropologisk Institutt