Cecilia Salinas, Rune Flikke og Javier Ciancio om Argentinas forbud mot lakseoppdrett

- Dette forbudet mot oppdrettsnæringen i Argentina er et kraftig varsko om en praksis som på lengre sikt må endres. Spørsmålet nå er om andre følger etter Argentina. For å unngå det må hensyn til lokalbefolkningen uten direkte forbindelse til næringen tas bedre hensyn til, skriver Cecilia Salinas, Rune Flikke og Javier Ciancio i en kronikk i Aftenposten.

Bildet kan inneholde: skrift, logo, grafikk, merke.

30. juni 2021 la Argentina ned forbud mot lakseoppdrett. I en kronikk i Aftenposten den 16. juli skriver postdoktor ved sosialantropologisk institutt Cecila Salinas, professor ved Sosialantropologisk institutt Rune Flikke, og forsker ved Cenpat Javier Ciancio om forbudet og dets mulige konsekvenser.

Les hele kronikken.

Publisert 16. mars 2022 14:59 - Sist endret 5. jan. 2024 11:14