Velkommen til lansering av hytteboka

Boka "Hytta: Fire vegger rundt en drøm" lanseres 29. mars 2019.

Bokomslag for boka "Hytta: Fire vegger rundt en drøm". Omslaget skal forestille et broderi.

Nesten annenhver nordmann har tilgang til hytte. Hytta rommer både drømmer og skuffelser, samvær og strid. Men hva er det som gjør hytta så viktig?

Velkommen til lansering av boka "Hytta: Fire vegger rundt en drøm" fredag 29. mars 2019, på Litteraturhuset i Oslo. Det blir samtale med forfatterne og fotografen bak boka, forfriskninger og boksalg.

Sosialantropologene Marianne Lien og Simone Abram har besøkt norske hytter fra nord til sør. De har snakket med folk om beising, vedlikehold, familieidyll og konflikt, hvem som arver hytta og hvorfor. I den ferske hytteboka undersøker de, sammen med fotograf Haakon Harriss, hvordan hytta formidler både tvilen og kjærligheten i nære relasjoner.

Samtalen ledes av sosialantropolog Runar Døving. Arrangementet er gratis. Ingen påmelding.

Boka utgis på Kagge forlag, og er del av forskningsprosjektet "Materialiseringer av Slektskap: Livssykluser på norske hytter", ved Sosialantropologisk institutt, Universitetet i Oslo.

Velkommen!

Publisert 11. mars 2019 15:11 - Sist endret 11. mars 2019 15:14