Tom Bratrud med seminar ved University of Sydney

Postdoktor Tom Bratrud holdt 18. oktober seminar ved University of Sydney med innlegget “Proper Ethnographic Fieldwork in the Digital Age: Ambitions, Experiences and Lessons from Rural Norway”.

Bildet kan inneholde: ledd, smil, erme, begivenhet, kunst.
Foto: Tom Bratrud

Tom Bratrud er gjesteforsker ved University of Sydney og seminaret ble holdt i serien SSSWARM - Sydney Staff and Student Workshops on Anthropological Research Methods. Seminarserien samler ansatte, studenter og andre interesserte til kritisk diskusjon om antropologiske forskningsmetoder og arrangeres av Sophie Chao (på bildet sammen med Tom). I innlegget diskuterte Tom metodiske erfaringer fra sitt feltarbeid med digitaliserte hverdagsliv i bygde-Norge, og trakk samtidig på felles metodiske problemstillinger han og kollegene Tuva Broch, Cecilia Salinas og Marianne Lien har hatt i Privatlivets Grenser. Dette skapte både engasjement og gode diskusjoner!

Lenke til seminaret med sammendrag kan leses her.

Som del av forskeroppholdet har Tom også presentert i University of Sydney sin Anthropology Seminar Series med innlegget The Socio-Environmental Dynamics of a Climate Change Posterchild, basert på forskningen sin i Vanuatu.

Toms opphold er finansiert av Norges forskningsråd sitt Utenlandsstipend for postdoktorer.

Publisert 19. okt. 2023 14:57 - Sist endra 25. okt. 2023 14:50