Ordinære saker | |
V-SAK 1 |
Godkjenning av dagsorden |
V-SAK 2 |
Godkjenning av protokoll fra programrådets møte 29.september Vedtak: Programrådet godkjenner protokollen. |
Orienteringssaker | |
O-SAK 1 |
Nye frister for emneplanlegging m/Sarah og Kenneth Fra og med vårsemesteret som kommer skal UiO ta i bruk et nytt verktøy for å jobbe med emnebeskrivelser. Verktøyet heter EpN/Emneplanlegging på nett, og kommuniserer direkte med blant annet Vitnemålsportalen, FS (Felles studentsystem) og Vortex (webredigeringsverktøyet vi bruker). Verktøyet skal i hovedsak gi mindre feil og bedre kvalitet på emneinformasjon. Blant annet gjennom: Frist for å ferdigstille alt emneinnhold i EpN for høsten 2023 blir *23 mars 2023*. Emnennholdet som skal være klart til da, er alt som står på emnesidene, bortsett fra semesterspesifikk informasjon. Programrådet må derfor behandle saker i god tid før dette. SAIs egne frister blir:
|
Vedtakssaker | |
V-SAK 3 |
Ny 40-gruppe, hvor SOSANT2510 inngår Programrådet bes om å ta stilling til 40-gruppen slik den fremkommer i saksdokumentet. Vedtak: 1. Programrådet vedtar å endre SOSANT2510 fra uregelmessig til fast hver høst 2. Programrådet vedtar å øke kapasiteten fra 70 til 90 |
V-SAK 4 |
Endringer på SOSANT1000 og SOSANT1050 - synliggjøring av fagets arbeidslivsrelevans Vedtak: Programrådet godkjenner forslaget, men med følgende endring: Programrådssekretær følger opp endringene med studiekonsulent for bachelorprogrammet slik at det blir riktig. |
Diskusjonssaker | |
D-SAK 1 |
Omarbeiding av pensum på SOSANT1000 Hvorfor behøver vi en omarbeiding av SOSANT1000? Programrådet har diskutert punktene over, og foreslår følgende:
|
D-SAK 2 |
Skal/kan SOSANT2600 gjøres obligatorisk på BA-programmet? I så fall, hvordan? D-sak 2 slås sammen med D-sak 3 |
D-SAK 3 |
Nedsettelse av arbeidsgruppe til å jobbe med arbeidslivsrelevans på BA-programmet Programrådet støtter forslaget om å nedsette en arbeidsgruppe. Und.leder og stud.koord. undersøker muligheten for ressurser til vit.ass som kan gjøre grovarbeid og utredningsarbeid. Und.leder og stud.koord. kommer tilbake til programrådet med et utarbeidet forslag etterhvert. Må ses i sammenheng med en eventuell DIKU-søknad. I innledende samtaler med EILIN. Spør stud.koord. ved spørsmål. |
D-SAK 4 |
Forespørsel om bedre informasjon om modifisert studieløp under orienteringsuken for nye studenter m/SAPU Diskusjon
|
Eventuelt
|
Protokoll
Tid og sted: 23. november, kl. 12:15 - 14. Rom: 432 ESH'
Tilstede:
Programrådsleder: Marianne Elisabeth Lien
Undervisningsleder: Kenneth Bo Nielsen
Representant for fast vit.ansatte: Christian Krohn-Hansen
Representant for midl. vit.ansatte: Anna Kristine Johansen
Studentrepresentant: Espen Andre Tormodsrud (BA)
Programrådsekretær: Sarah Frost Logan
Ikke tilstede:
Studentrepresentant MA
Publisert 29. nov. 2022 14:52
- Sist endret 29. nov. 2022 14:52