INTRANSIT-forskere med bidrag til Innovasjonstalen 2021

Forskere fra SINTEF digital og INTRANSIT bidro til rapporten "Statusrapport: Koronakrisens påvirkning på næringslivet". Rapporten er kunnskapsgrunnlaget for Innovasjonstalen 2021.

Tekst: Innovasjonstalen 2021. Statusrapport: koronakrisens påvirkning på næringslivet.

SINTEFs del av rapporten fokuserer på innovasjon og omstilling i natur- og ressursbaserte næringer. Arbeidet ser både på utfordringer med rask omstilling i disse næringene, men også på hvilke nye muligheter for grønn verdiskapning hvor norske naturressursbaserte næringer kan ha konkurransefortrinn

Rapporten er et resultat av et samarbeid mellom Innovasjon Norge NTNU, Sintef, Nord universitet og Universitetet i Stavanger (UiS).

Innovasjonstalen er Innovasjon Norges største årlige arrangement, hvor de hvert år presenterer sine råd om verdiskapning og innovasjonspolitikk til næringsministeren. 2021 er den niende Innovasjonstalen på rad.

Se Innovasjonstalen 2021 og les mer om den her.

Publisert 13. juni 2021 11:23 - Sist endret 27. feb. 2024 13:26