Grønn og smart omstilling i norske næringer

Hva er status for det grønne og smarte skiftet? Sintef og Universitetet i Oslo inviterer til webinar for å diskutere om norsk næringsliv er på full fart inn i en smartere og grønnere fremtid - eller om omstillingen rett og slett går alt for treigt.

grønn vekst opp av en krukke med mynter

Hva er status for det grønne og smarte skiftet? Sintef og Universitetet i Oslo inviterer til webinar for å diskutere om norsk næringsliv er på full fart inn i en smartere og grønnere fremtid - eller om omstillingen rett og slett går alt for tregt. På webinaret vil forskere fra INTRANSIT-senteret presentere resultater fra en fersk forskningsrapport om status og retning på grønn og smart omstilling i viktige norske næringer: olje og gass, maritim, akvakultur, vareproduksjon, og prosessindustrien. Betydningen Coronapandemien kan få for retningen og farten på omstilling i norsk næringsliv vil også diskuteres, og ikke minst hva slags politikk vi har og bør ha for økt omstillingstakt i Norge.

Les rapporten.

Program

Velkommen og introduksjon til INTRANSIT (Taran Thune, Professor, Universitet i Oslo, senterleder INTRANSIT)

Status og utfordringer for grønn og smart omstilling i fem norske næringer (Tuukka Mäkitie, Forsker, SINTEF Digital)

Paneldebatt (TBC, modereres av Markus Steen, Seniorforsker, SINTEF Digital)

Oppsummering og avslutning (Taran Thune, Professor, Universitet i Oslo, senterleder INTRANSIT)

Du kan melde deg på seminaret her: Påmelding til webinaret: Grønn og smart omstilling i norske næringer.

Lenke til arrangement sendes til registrerte deltagere.

INTRANSIT
Emneord: Grønn omstilling, digitalisering, innovasjon, næringspolitikk
Publisert 4. jan. 2021 12:01 - Sist endret 27. feb. 2024 13:33