ESST-oppgave på UNICEFs blogg

ESST-student Harald Dean har publisert funnene fra sin masteroppgaven på UNICEFs offisielle blogg.

Harald Dean. Foto: UNICEF

Feltarbeid i UNICEF

Harald Dean har skrevet masteroppgave om UNICEFs enhet for innovasjon, som holder til ved hovedkontoret i New York. Hans nye blogginnlegg tar for seg hovedfunnene i oppgaven, som fikk navnet 'Building innovation capability in an intergovernmental aid organization: A case study of UNICEF's innovation unit'.

Funnene er bl.a baserte på Haralds feltarbeid i New York våren 2015. Feltarbeidet fikk økonomisk støtte gjennom TIKs studentstipend.

Rom for å snakke om innovasjon

Harald fant blant annet ut at innovasjonsenheten gir UNICEF rom for å snakke om innovasjon, spredte bruken av ny mobilteknologi i organisasjonen, og fikk en såkalt "spillover-effekt" ved at andre FN-organisasjoner fattet interesse for innovasjonsarbeidet og kontaktet enheten for å få råd.

Nysgjerrig på hva en ESST-student kan utrette i UNICEF? Les hele blogginnlegget her

Publisert 16. okt. 2015 11:26 - Sist endret 25. apr. 2016 10:46