Hvem har makt i norsk klimapolitikk?

Senterleder Kristin Asdal er blant 15 bidragsytere i rapport om maktforhold i norsk klimapolitikk.

På oppdrag for Klimautvalget 2050 har Fridtjof Nansens Institutt og Menon Economics koordinert en rapport om maktforhold i norsk klimapolitikk.

Hele rapporten kan leses her.

Asdals kapittel "Om maktforhold i klimapolitikken" tematiserer institusjonelle styrkeforhold og styrkeforholdet mellom ulike former for ekspertise eller vitenskapelige disipliner. Asdal viser at disse henger sammen. Artikkelen drøfter også kort styrkeforholdet mellom de to sfærene vitenskap og politikk.

Kristin Asdal er blant innlederne når rapporten presenteres på Kulturhuset i Oslo 7. juni kl. 19.00. Medlem av Klimautvalget og rektor ved Universitetet i Stavanger, Klaus Mohn, vil lede arrangementet.

Publisert 7. juni 2023 12:17 - Sist endret 7. juni 2023 12:17