TIK tilbyr Innovasjonssertifikat som tillegg til bachelorutdanning

I fjor ble TIK tildelt ett av UiOs sertifikater, som er et tillegg til bachelorutdanning. Nå er det mulig å søke opptak både til sertifikatet og vårt ferske bacheloremne TIK2000 – Innovation and Society.

Vi er glade over å for første gang kunne tilby utdanning på bachelornivå ved TIK i kraft av Innovasjonssertifikatet. Dette er et kort deltidsstudieprogram på totalt 20 studiepoeng som fungerer som et tillegg til bachelorgrad, og gir vitnemål. Det obligatoriske elementet er vårt nyutviklede bacheloremne TIK2000 – Innovation and Society, som kombineres med enten ett emne på ti studiepoeng eller to emner på fem studiepoeng som tilbys av SV-, UV-, JF- og IFI/MN-fakultetet.

I tillegg til innføringsemnet jobber vi med å utvikle fem nye femstudiepoengsemner som skal tilbys allerede våren 2025.

Verden rundt oss endrer seg kontinuerlig gjennom innovasjon. Innovasjon er avgjørende for å takle utfordringer som klimaendringer, men kan også skape kontroverser og nye problemer. Innovasjonssertifikatet gir studentene mulighet til å forstå hva innovasjon er, hvordan det skjer og påvirker samfunnet.

Sertifikatet er åpent for studenter på grunnstudienivå. Dette betyr at det er åpent for studenter på bachelorprogrammer, på integrerte fem- og seksårige studieprogrammer og profesjonsutdanninger og for innreisende utvekslingsstudenter på bachelornivå.

Studentene blir forberedt på mange ulike jobber gjennom den tverrfaglige profilen, samarbeidsbasert læring, en nyansert forståelse av innovasjon og arbeid med caser fra virkeligheten. Innovasjonssertifikatet dokumenterer disse ferdighetene, som kan være nyttige i jobbsøknadsprosessen og utgjør et ekstra lag av kompetanse i studentenes faglige bakgrunn.

"Vil du ha ferdigheter som arbeidslivet trenger? Vil du studere sammen med engasjerte studenter fra hele UiO? Ta et sertifikat i innovasjon!"

Publisert 31. mai 2024 09:45 - Sist endret 7. juni 2024 12:25