Protokoll fra møte 3/2016 i TIK-styret

Rep. for midlertidige vit.sk ansatte ved TIK: Sylvia Irene Lysgård

Rep. for adm. ansatte ved TIK: Tina Næss

Stud.rep: Sondre Jahr Nygaard, Ingrid Paaske Gulbrandsen

Inviterte: Tanja Storsul (vara for styreleder) og Gudleik Grimstad (fakultetsdirektør) (begge under sak 17/2016)

Fra administrasjonen: Fulvio Castellacci, Frode Løvik (sekr.)

Ordinære saker

V-SAK 1 (Saksnr. 13/2016) Godkjenning av dagsorden

Det var ingen merknader til innkalling og dagsorden.

Vedtak: Innkalling og dagsorden godkjennes

V-SAK 2 (Saksnr. 14/2016) Godkjenning av protokoll fra møte 2/2016

Det var ingen merknader til protokollen.

Vedtak: Protokoll fra møte 2/2016, 24.5.2016, godkjennes.

Saksdokumenter: Protokoll 24.5.2016

Orienteringssaker

O-SAK 1 (Saksnr. 15/2016) Hva skjer på TIK?

Administrativ leder orienterte om fulltallig student gruppe etter oppstart av årets Masterprogram, innmeldte og planlagte disputaser, rekrutteringer, oppstart av OSIRIS-senteret, nye prosjektsøknader, registrerte publikasjoner så langt i 2016 og kontorsituasjonen. Det er et høyt aktivitetsnivå og kapasiteten er fremdeles presset. Det har vært fokus på oppfølging av de eksternt finansierte prosjektene i perioden fra sist styremøte.

I forbindelse med kontorsituasjonen kommenterte studentrepresentantene den manglende informasjonsflyten fra fakultetet rundt flytting av lesesal.

O-SAK 2 (Saksnr. 16/2016) Regnskapsrapport 2. tertial 2016

Administrativ leder kommenterte den utsendte rapporten. Etter en gjennomgang av planene for de eksternfinansierte prosjektene er nettobidraget for 2016 justert litt ned. Dette skyldes flytting av aktiviteter fra 2016 til 2017 og har ført til en prognose som viser et litt mindre overskudd i 2016 enn budsjettert.

Det ble reist spørsmål om innkreving av husleie for lokalene i Harriet Holters hus.

Vedtak: Regnskapsrapport for 2. tertial 2016 tas til orientering

Saksdokumenter: Regnskapsrapport

Diskusjonssaker

D-SAK 1 (Saksnr. 17/2016) Styremandat og styrearbeid ved TIK

Fakultetsdirektør Gudleik Grimstad innledet om styrearbeid ved TIK og styrets roller og mandat med utgangspunkt i TIKs vedtekter. TIK skiller seg ut fra andre enheter ved SV-fakultetet ved å ha et vedtektsfestet formål. Vedtektene fastsetter også styrets ansvarsområder. Disse ble gjennomgått og kommentert.

Styret hadde en diskusjon om hva som menes med ansvar og styrets relasjon i forhold til SV-fakultetet.

Det ble understreket at styrets medlemmer i felleskap skal bidra til å finne gode kollektive løsninger for TIK-senteret.

Styret vil ta med seg hovedpunktene fra gjennomgangen i planleggingen av sitt videre arbeid. Det kom forslag om å protokollføre en habilitetsvurdering i hvert møte i styret og tilsettingsutvalget, så fremt dette er relevant. Dette fikk styrets tilslutning. Styret ba også om en orientering om HMS-arbeidet ved TIK til neste styremøte.

Saksdokumenter: TIKs vedtekter

Publisert 12. apr. 2016 10:37 - Sist endret 7. des. 2016 13:53