SAK 1 Saksnr. 32/12 |
Godkjenning av saksliste og referat fra møtet 30. mai, eventuelle spørsmål om inhabilitet i saker som skal behandles. Vedtak: Programrådet godkjenner saksliste og referat. Saksdokumenter: |
|||
SAK 2 |
Oppbygging av årsenheten Vedtak: Programrådet slutter seg til vedtaksforslaget |
|||
SAK 3 |
Oppbygging av bachelorprogrammet Vedtak: Programrådet slutter seg til vedtaksforslaget Kommentarer: Flytting av SOS1120 fra høst- til vårsemesteret har implikasjoner for lærere og rom. Vi har flere ansatte nå enn tidligere som kan undervise i kvantitativ metode, og nødvendigheten av flere pc-rom med STATA meldes tilbake til fakultetet. |
|||
SAK 4 |
Metodologi/analysekurs for masterprogrammet Vedtak: Programrådet slutter seg til vedtaksforslaget Kommentarer: Helene Aarseth mente at seminargruppene burde vært inndelt etter metode, mens Fredrik Engelstad har tidligere argumentert sterkt for å beholde den tematiske inndelingen. En inndeling etter metode skaper et veldig absolutt skille mellom kvantitativ og kvalitativ. Det vil uansett være studenter som føler seg malplassert på en gruppe – om den er tematisk eller metodisk delt. Undervisningsleder mente at metodeworkshops som tidligere ble vedtatt kan være et kompromiss, idet det gir muligheten til å tilby studenter som etterlyser mer spesialisert veiledning på en avgrenset metode- eller analyseverktøy vil kunne få oppfølging på dette utenom seminargruppen. |
|||
SAK 5 Saksnr. 36/12 |
Sekvensering av annet semester MA Vedtak: Programrådet slutter seg til vedtaksforslaget Kommentarer: Helene Aarseth og delvis Anne Krogstad mente at en emneoppgave i SOS4020 burde leveres mot slutten av den perioden SOS4020 pågår. Sekvenseringen av vårsemesteret 2013 vil bli evaluert mot slutten av semesteret for å kunne gjøre justeringer for våren 2014. |
|||
SAK 6
|
Eventuelt Faddere ved studiestart. Sosiologi har hatt utfordringer med å rekruttere nok faddere. Studentrepresentanten fra bachelor orienterte om at strategien for neste år vil i stor grad være å rekruttere faddere fra studentforeningene. Derfor er rekruttering til studentforeningene en viktig arbeid nå og fremover. |