Innkalt: Torbjørn Skardhamar (undervisningsleder), Trude Lappegård, Bjørn Schiermer Andersen, Magne Flemmen, Adrian Farner Rogne, Eirik Jerven Berger, Cathrine Holst, Turid Henning (studentrepresentant BA), Thora Sandberg (studentrepresentant MA), Sara Fanny Maria Kvamme-Vik (studiekonsulent BA, programrådssekretær), Emilie Lindøe (studiekonsulent MA).
Emneansvarlige: Are Hermansen, Mette Andersson og Aaron Ponce. Torkild H. Lyngstad inviteres til sak 4. Marianne N. Hansen inviteres til sak 5.
SAK 1 Saksnr. 44/21 |
Vedtakssak Godkjenning av saksliste, og referat fra møtet 29.09.2021, eventuelle spørsmål om habilitet i saker som skal behandles. Vedtaksforslag: Programrådet godkjenner saksliste og referat fra møtet 14.04.2021.
|
|
SAK 2 Saksnr. 45/21
|
Vedtakssak Pensum og emnebeskrivelser våren 2022 Vedtaksforslag: Programrådet slutter seg til følgende forslag til emnebeskrivelser og pensum for våren 2022.
SOS4016 - Individuelt leseemne i sosiologi
SOSGEO4801 - Social Movements in the Age of Migration
SOS4050 - Metodologi- og prosjektseminar |
|
SAK 3 Saksnr. 46/21 |
Diskusjonssak/Orienteringssak Fremtidige endringer i emneporteføljen
|
|
SAK 4 Saksnr. 47/21 |
Vedtakssak Opprettelse av nytt SOS-BA emne, SOSGEO2400 Vedtaksforslag: Programrådet vedtar opprettelsen av SOSGEO2400, med oppstart fra høsten 2022. Pensum og endelig emnebeskrivelse blir vedtatt på pensummøtet våren 2022. |
|
SAK 5 |
Vedtakssak Opprettelse av nytt SOS-BA emne, SOS2150 Vedtaksforslag: Programrådet vedtar opprettelsen av SOS2150 - Utdanningssosiologi - teori og virkelighet i utdanningssamfunnet, med oppstart fra våren 2023. Pensum og endelig emnebeskrivelse blir vedtatt på pensummøtet høsten 2022. |
|
SAK 6 Saksnr. 49/21 |
Diskusjonssak Vitnemålstekster Vi har fått en bestilling fra fakultetet om å endre våre vitnemålstekster, se vedlegg: Det er særlig punktet om “Kandidatens læringsutbytte” som er relevant for programrådet og bør stå i et rimelig forhold til programmets læringsmål som beskrevet her:
Merk at det kreves at punktene arbeidslivsrelevans og bærekraft skal omtales. |
|
SAK 7 Saksnr. 50/21 |
Diskusjonssak Bolkundervisning Det har ikke kommet frem sterke synspunkter fra underviserne på MA på bolkundervisning fremfor parallelle kurs. Noen har uttrykt klare argumenter for parallelle kurs. Undervisningsleder vil forberede en sak til et senere møte om å legge om undervisningen. Endring kan eventuelt tre i kraft fra høsten 2022. |
|
SAK 8 Saksnr. 51/21 |
Orienteringssak Studentrepresentantene orienterer fra programutvalget i sosiologi |
|
SAK 9 Saksnr. 52/21 |
Eventuelt |