Møtt: Kristoffer Kolltveit (leder), Jonathan Kuyper, Øyvind Stiansen, Jørgen Bølstad, Jan Erling Klausen, Peder Reitbakken (FU), Marina Johansen (FU)
Programrådets sekretær: Elin Nilsen (programkonsulent)
SAK 1 |
Vedtakssak: Godkjenning av saksliste Vedtak: Programrådet godkjenner sakslisten. |
SAK 2 Saksnr. 2/24 |
Vedtakssak: Endring i emnebeskrivelse STV1555 Vedtak: Emnebeskrivelsen godkjennes. |
SAK 3 |
Vedtaksasak: Endring i emnebeskrivelse STV1550 Vedtak: Emnebeskrivelsen godkjennes |
SAK 4 Saksnr. 4/24 |
Orienteringssak: Emnerapporter høsten 2023. STV1010, STV1200, STV1400, STV1501, STV1550, STV2022, STV2100, STV2220, STV2370, STV2380, STV2400, STV2547 Alle rapportene ble gjennomgått. Det kom opp tilbakemeldinger på STV2220 , og et ønske om at det skal stå på emnesiden at STV2022 bygger på STV2020. Begge tas videre. |
SAK 5 |
Vedtakssak: Flytte STV1100 fra høstsemesteret til vårsemesteret. Etter innspill fra fagutvalget ønsker instituttet å flytte STV1100 fra høstsemesteret til vårsemesteret fra og med høsten 2025. Blant begrunnelsene er et ønske fra studentene som de selv har gjort rede for i eget notat. En annen stor fordel er at årsenheten har en reell mulighet til å kombinere innføringsemner som de selv vil. Vi har orientert alle berørte studieprogram om ønsket, samt diskutert det med SV-fakultetet og HF i forbindelse med Ex.phil og Ex.fac. ----- Studentrepresentantene mener ulempene med sen ex.fac for enkelte av studentene ikke oppveies av fordelene med mer undervisning i første semester. Vedtak: Forslaget godkjennes ikke. |
SAK 6 Saksnr. 6/24 |
Vedtakssak: Godkjening av undervisningsplan Vedtak: Undervisningsplanen godkjennes. |
SAK 7 |
Diskusjonssak: Retning for bachelorprogrammet Vi har nytt programråd, og det er naturlig å ha en åpen diskusjon om hvilken utvikling vi ønsker for programmet. Ting som kan tas opp er dimnesjonering og hyppighet av fordypningsemner og ikke-obligatoriske emner, anbefalinger for obligatorisk aktivitet og eksamensform, etc. --- Åpen diskusjon om eksamensformer. Rådet ble informert om grunnen til at vi ikke ønsker deleksaemer. Det er fordeler og ulemper med både oppgaver og skoleeksamen: Behovet for skrivetrening må ivaretas parallellt med KI-hensyn. Mappeeksamen er en lite brukt form. Det er et ønske om en eksamensmeny å velge fra, men også en måte å sikre variasjon mellom de ulike emnene på. Det ble foreslått å sette ned et utvalg som ser på dette. Forslaget tas videre med utdanningsleder. |
SAK 8 Saksnr. 8/24 |
Kommende møtedatoer (oppdatert)
|